10 کاری که باید پیش از اسکالپ انجام بدهیم

10 کاری که باید پیش از اسکالپ انجام بدهیم

اسکالپ سر یا همان هاشور سر یکی از مهم ترین تکنیک هایی زیبایی است که امروزه در کلینیک های زیبایی پوست و مو در سراسر جهان انجام می شود. فرآیندی که تزریق جوهر و یا رنگ مخصوص اسکالپ به زیر لایه پوست صورت گرفته و به این ترتیب موهای سر و یا ابرو به بهترین شکل ممکن، شبیه سازی می شوند و تا حد زیادی موهای سر و یا ابرو پرپشت تر بنظر می آیند. اما پیاده سازی و انجام تکنیک اسکالپ سر برای علاقه مندان، همانند سایر تکنیک های زیباسازی پوست و مو نیازمند برخی مراقبت ها و اقداماتی است که باید از چند روز قبل از آن صورت بگیرند.


به همین منظور و با توجه به اهمیت اقداماتی که باید در این زمینه فرد متقاضی انجام دهد و تاثیر آن ها در نتیجه نهایی این فرآیند، در ادامه ده کاری که پیش از اسکالپ باید انجام دهید را به اتفاق بررسی می کنیم:

1.بررسی اینکه آیا به اسکالپ سر نیاز دارید؟

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا به انجام میکرواسکالپ سر یا ابرو نیاز دارید یا خیر؟ به عبارت بهتر هدف شما از داوطلب شدن جهت انجام تکنیک اسکالپ سر چیست؟ به این منظور می توانید پس از بررسی و شناسایی بهترین مرکز اسکالپ در شهر محل سکونت خود، به آنجا مراجعه و پس از معاینات اولیه در جلسات مشاوره و صحبت با پزشک یا پیگمنتر خود درباره امکان انجام اسکالپ در ناحیه مورد نظر (سر، ابرو، صورت و ...) در این مورد تصمیم بگیرید.


در حال حاضر کسانی که دچار مشکلاتی مانند ریزش مو و یا ابرو شده و یا دارای خال، ماه گرفتگی و یا اسکار - جای زخم - در سر و یا صورت خود هستند و می خواهند محل آن ها را استتار و یا تا حد ممکن این مشکلات را برطرف و ظاهری مناسب داشته باشند، می توانند جهت انجام آن به مراکز اسکالپ سر مراجعه کنند.

اسکالپ سر


2. کاربردهای اسکالپ سر چیست؟

زمانی که تصمیم گرفتید که می خواهید متقاضی و داوطلب اسکالپ شوید و این تکنیک برای شما انجام شود، بهتر است در مورد کاربرد های اسکالپ سر نیز بدانید. چه بسا که بتوانید نه تنها با آگاهی بیشتر در این زمینه عمل کنید بلکه حتی درباره این فرآیند و مزایای آن نیز به دوستان و یا اعضای خانواده خود توضیح دهید. در حال حاضر مهم ترین کاربردهای میکرواسکالپ عبارتند از:

✔ پر کردن بخش هایی از سر که دچار ریزش مو شده و طاس و یا کم پشت شده است.

✔ کسانی که ابروهایی نازک یا کم پشت دارند.

✔ محو یا پنهان سازی جای زخم، خال های پوست، ماه گرفتگی، جای بخیه و موارد مشابه

✔ ریمو تاتو و هاشور با میکروپیگمنتیشن (یکی از تکنیک های اسکالپ)

✔ افزایش زیبایی نتایج کاشت مو


3.حداقل سن اسکالپ چیست؟

یکی از مهم ترین مزایای اسکالپ سر این است که از این تکنیک برای افرادی با سنین مختلف می توان استفاده کرد. به همین دلیل اغلب گفته می شود که جهت انجام اسکالپ محدودیت سنی وجود ندارد. بطوری که حتی در مواردی که منطقه مورد نظر جهت این کار وسعت محدودی داشته باشد، حتی برای کودکان کمتر از 10 سال نیز براحتی قابل اجراست. (در طول سال های گذشته، موارد متعددی کودکان هفت یا هشت ساله به کلینیک ایرانا مراجعه کردند و ما با موفقیت توانستیم خدمات اسکالپ سر و ابرو را به آنها ارائه دهیم) اما با این وجود امروزه گفته می شود که بهترین سن جهت انجام این فرآیند از 12 یا 13 سالگی به بالاست.


4.جایگزین های میکرواسکالپ:

اسکالپ سر یکی از جدیدترین فرآیندهایی است که امروزه به دلیل مزایای فراوان، جایگزین بسیاری از روش های دیگر زیباسازی پوست مانند تاتو سنتی پوست و حتی در مواردی جایگزین کاشت مو و یا ترمیم مو شده است. مقایسه اسکالپ و تاتو و همچنین مقایسه اسکالپ و کاشت مو به خوبی نشان دهنده اهمیت اسکالپ سر و به ویژه میکروپیگمنتیشن در دنیای زیبایی پوست و مو است.


جالب است که بدانید شما حتی می توانید از اسکالپ سر جهت زیباتر کردن جلوه بصری کاشت مو نیز استفاده کنید. به عبارت دیگر میکرواسکالپ سر در کنار کاشت مو. از طرف دیگر اسکالپ سر حتی جایگزین مناسبی برای کلاه گیس یا پوستیژ به شمار می رود (در این زمینه می توانید به مقاله پوستیژ بهتر است یا اسکالپ مراجعه کنید)

اقدامات پیش از اسکالپ سر


5.بررسی و تحقیق درباره هزینه اسکالپ:

اگر بخواهیم مقایسه ای میان هزینه اسکالپ و هزینه سایر روش ها و تکنیک های زیبایی داشته باشیم براحتی می توان پس یک ارزیابی اولیه به این نتیجه رسید که میکرواسکالپ (به ویژه تکنیک میکروپیگمنتیشن) با توجه به دوام و مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن، قیمت و هزینه های این تکنیک بسیار مقرون به صرفه است بطوری که بیشتر اقشار جامعه براحتی می توانند در بهترین مراکز و کلینیک های زیبایی و خدمات اسکالپ سر از این روش و مزایای آن بهره مند شوند.


6. تحقیق در مورد میزان مهارت و تجربه تیم اسکالپ و پیگمنتر:

امروزه مراکز متعددی در ایران و کشورهای دیگر جهان خدمات زیبایی از جمله خدمات اسکالپ سر را ارائه می دهند. اما یکی از نکاتی که باید به آن پیش از هر اقدامی جهت رزرو و تقاضا جهت این خدمات انجام بدهید این است که به هر مرکزی که این خدمات را ارائه کرده و یا تبلیغ می کند، اعتماد نکنید. بلکه سعی کنید در مورد موارد مهم و تاثیر گذاری تحقیق و سپس دست به اقدام بزنید. مواردی از جمله:

• آیا پیگمنتر (شخصی که این خدمات را برای شما انجام خواهد داد) و اعضای تیم او دارای تجربه و مهارت بالایی هستند؟

• در آن مرکز/کلینیک از کدام تکنیک اسکالپ استفاده می شود؟

• آیا تجهیزات، دستگاه ها و محیط آن مرکز استریل و بهداشتی است؟

• آیا کسانی که پیشتر از خدمات آن مرکز استفاده کرده اند، از نتایج راضی بوده اند؟

• از چه نوع رنگ و یا جوهر اسکالپ در آنجا استفاده می شود؟ آیا از رنگ های طبیعی و ارگانیک و مناسب استفاده می شود؟

• آیا کسانی که از خدمات آن مرکز استفاده کرده اند، دچار عوارض جانبی شده اند؟

• آیا شخص پیگمنتر دارای مجوزهای لازم جهت کار و فعالیت در این زمینه است؟


تمام این سئوالات مهم هستند و توصیه می کنیم پیش از پرداخت هزینه اسکالپ سر و آغاز جلسات، حتما در مورد موارد نوشته شده تحقیق و جستجو کنید و از معتبر بودن آن مرکز یا کلینیک اسکالپ مطمئن شوید.


7.روش اسکالپ:

در حال حاضر میکرواسکالپ دو روش دارد که در مقاله مقایسه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ این دو تکنیک توضیح داده شده است. اما بطور مختصر باید یادآوری کنیم که امروزه در کلینیک های معتبر اسکالپ، معمولا از روش میکروپیگمنتیشن استفاده می شود که در این روش بجای تکنیک قدیمی میکروبلیدینگ، از دستگاه استفاده می شود. (در تکنیک میکروبلیدینگ، اسکالپ سر بصورت دستی انجام می گرفت)

میکرواسکالپ سر


تکنیک میکروپیگمنتیشن نسبت به تکنیک میکروبلیدینگ مزایای فراوانی دارد، نتایج کار طبیعی تر و بهتر بوده، درصد خطای آن کمتر است و امروزه به عنوان روش استاندارد میکرواسکالپ شناخته می شود. در حال حاضر میکروبلیدینگ تکنیک از رده خارج و قدیمی اسکالپ سر محسوب می شود.


8. آگاهی از عوارض بعد از اسکالپ:

یکی دیگر از مزایای تکنیک هاشور سر یا اسکالپ این است که خوشبختانه این روش عوارض چندانی ندارد. آنچه که تحت عنوان عوارض اسکالپ سر ممکن است شنیده باشید و یا در برخی وب سایت ها و یا نشریات به آن ها برخورد کرده باشید، معمولا حاصل دو علت است:

1.اینکه در مرکز اسکالپ هنوز از روش قدیمی میکروبلیدینگ استفاده شود.

2.پیگمنتر، فردی حرفه ای و صاحب تجربه نبوده و یا محل کار او دارای استانداردهای لازم در زمینه اصول بهداشتی نباشد.


اما در کلینیک های معتبر که دارای مجوز رسمی هستند، پیگمنتر فردی آموزش دیده و دارای تجربه و مهارت های بالایی در این زمینه است، از تکنیک میکروپیگمنتیشن برای اسکالپ استفاده شده و کلیه استانداردها و نکات مهم بهداشتی و حرفه ای رعایت می شود (برای مثال استریل بودن اتاق یا سالن مربوطه و یا استفاده از بهترین رنگ های اسکالپ سر)، معمولا عوارضی مانند آلرژی و یا خارش بسیار به ندرت اتفاق می افتد. بنابراین در صورت مراجعه به یک کلینیک مناسب اسکالپ، جای نگرانی نیست.


9.پس از چه مدتی بعد از اسکالپ می توانیم به سر کار برگردیم؟

یکی دیگر از مزایای اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن این است که افراد پس از انجام این فرآیند بعد از مدت کوتاهی می توانند به سر کار و یا محل تحصیل برگردند. برخلاف پیوند مو و یا تکنیک های دیگر، اسکالپ دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و افراد پس از چند دقیقه استراحت می توانند به زندگی روزمره خود بازگردند.


10.درصد موفقیت اسکالپ چقدر است؟

درصد موفقیت میکرواسکالپ نیز تا حد زیادی به شرایط مرکز مورد نظر - که در آنجا خدمات اسکالپ سر برای شما ارائه می شود - و همچنین وضعیت سر و یا ابروهای شما دارد. بنابراین هر چه پیگمنتر و تیم همکاران او حرفه ای تر باشند و دارای تجربه و مهارت بالاتری باشند درصد موفقیت بیشتر است. البته وضعیت افراد مراجعه کننده و همچنین وسعت ناحیه ای که قرار است در آن اسکالپ یا هاشور انجام شود نیز در این زمینه بی تاثیر نیست. اما در صورتی که شرایط مناسب باشد، می توان گفت که درصد موفقیت اسکالپ سر معمولا در بهترین شرایط معمولا نزدیک به صد در صد است.