ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ

ترمیم خط بخیه کاشت موی سر با اسکالپ سر یکی از بهترین و مهم ترین کاربرد های این تکنیک است. همانطور که در بخش های دیگر جهت آشنایی شما نوشتیم، از تکنیک اسکالپ سر  امروزه جهت امور زیبایی مختلفی استفاده می شود. از جمله استتار و پنهان کردن جای اسکار عمل های زیبایی مانند پیوند مو. 


می دانید که موی سر در نشان دادن سلامتی و تعیین سن اشخاص بسیار موثر است و در ایجاد اعتماد به نفس نقش مهمی دارد. امروزه کلینیک ها و مطب پزشکان مملو از متقاضیان کاشت مو می باشد. متاسفانه در حدود 20 درصد از آقایان از طاسی سر یا همان الگوی طاسی مردانه رنج می برند و عده زیادی در مراحل از دست دادن مو و ریزش موی شدید قرار دارند. خانم ها نیز در سال های اخیر بیشتر به ریزش مو دچار شده اند که همین امر سبب شده تا آن ها هم متقاضی کاشت مو باشند. به طور کل دلایل متفاوتی می تواند باعث طاسی و ریزش مو در خانم ها و آقایان شود. برای حل این مسئله تکنیک های متفاوتی برای کاشت موی طبیعی سر وجود دارد که بسته به شرایط هر فرد، هر یک از این تکنیک ها می تواند بهترین انتخاب برای فرد باشد. این نکته هم باید در نظر گرفت که عموما در متد های قدیمی کاشت مو همچون کاشت مو به روش FIT با کاشت مو به روش FUT خط بقیه در ناحیه برداشت مو باقی می ماند که می توان با استفاده از روش اسکالپ سر اقدام به پوشش آن نمود.


روش های رایج کاشت مو عبارتند از:


کاشت مو به روش FUT:

این تکنیک ، یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش کاشت مو طبیعی سر می باشد. منطقه اهدا کننده یا همان بانک مو معمولا در پشت سر قرار دارد. برشی در این ناحیه انجام شده و نواری باریک به عرض 1 تا 2 سانتی متر از پوست سر که حاوی فولیکول های مو می باشد برداشته می شود. این فولیکول ها شامل گرافت هایی می باشد که بعد از جدا کردن و تقسیم بندی، در نواحی مورد نیاز سر توسط برش های ظریفی کاشته می شوند. این مراحل نیاز به عمل جراحی دارد و خط بخیه در پشت سر به جا می ماند.با استفاده از روش اسکالپ سر می توان اقدام به استتار خط بقیه پشت سر در این روش نمود.

اسکالپ سر


کاشت مو به روش FIT:

در این روش ، برداشت فولیکول های مو از نواحی با تراکم بیشتر مو که معمولا در پشت سر و یا بالای گوش ها قرار دارد به وسیله ی پانچ کوچک و گرد انجام می شود. سپس گرافت های مورد نظر که هر کدام شامل یک تا چهار تار مو هستند به مناطقی که دچار ریزش و یا طاسی شده اند انتقال داده داده خواهد شد. این روش نیاز به جراحی ندارد و معمولا در مواردی انجام می شود که ناحیه کاشت کوچک و محدود داشته باشند. با استفاده از روش اسکالپ سر نیز می توان در نواحی که محل برداشت مو مشخص می باشد را پوشش داد.

اسکالپ سر (میکروپیگمنتیشن) خط بخیه کاشت مو:

قطعا روش های کاشت مو سر عوارض و معایبی نیز دارند. یکی از این معایب که اجتناب ناپذیر می باشد، باقی ماندن رد بخیه بر روی پوست سر است.عموما این موضوع در روش های قدیمی تر به چشم می خورد. این رد برداشت مو عموما در پشت سر و در مسیر رویش موها قرار دارد. برای ظاهری بهتر و همگونی در بین موهای سر، می توان با استفاده از تکنیک اسکالپ سر یا همان میکروپیگمنتیشن موی سر، خط بخیه را محو کرد.


میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر تکنیکی پیشرفته است که کاربردهای فراوانی در زمینه زیبایی و پزشکی دارد. در این فرآیند رنگدانه های معدنی یا رنگ مخصوص اسکالپ سر توسط دستگاهی دیجیتالی به عمق مشخصی از پوست تزریق می شوند. این متد بر اساس اصول علمی بوده و دستگاه ها کاملا استاندارد و تمامی لوازم به صورت استریل و یکبار مصرف می باشند. از روش میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر می توان هم برای آرایش دائمی و هم رفع برخی عیوب ظاهری استفاده کرد. 

ترمیم جای بخیه کاشت مو با اسکالپ سر

اسکالپ سر خط بخیه کاشت مو:

میکروپیگمنتیشن موی سر یکی از روش های اسکالپ سر همان می باشد که البته به آن هاشور سر و یا تاتو سر نیز گفته می شود. جراحی کاشت مو برای برداشت گرافت های مو به ایجاد برش جراحی و بخیه نیاز دارد که نگرانی بسیاری از متقاضیان کاشت مو حتی با گرفتن نتیجه مثبت، باقی ماندن جای بخیه است. از آنجایی که یکی از کاربرد های اسکالپ سر همگون کردن رنگ محل مورد نظر با سایر نقاط می باشد، می توان از آن جهت برطرف کردن جای بخیه کاشت موی سر بهره برد.


برای انجام اسکالپ سر خط بخیه کاشت مو با توجه به شرایط پوست و موی متقاضی، می توان از میکروپیگمنتیشن به صورت نقطه های کنار هم و یا هاشورزنی استفاده کرد. بسته به توصیه متخصص، شما می توانید روش و نوع انجام این کار را انتخاب کرده و به طور کامل از دست جای بخیه راحت شوید. با این روش بر روی جای بخیه که فاقد پیاز مو بوده و رنگی روشن و ناهمگون در بین موهای سر دارد، رنگی هماهنگ با موی سر شخص توسط سوزن دستگاه میکروپیگمنتیشن تزریق می شود. با ایجاد نمایی شبیه به بافت و نمای موها، جای بخیه دیگر خودش را نشان نمی دهد.


اگر قصد انجام اسکالپ سر برای محو کردن خطوط بخیه بعد از کاشت مو خود را دارید ، جهت مشاوره ، اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی می توانید با کارشناسان ما در مرکز تخصصی اسکالپ دکتر آیرملو در ارتباط باشید.


فرم مشاوره آنلاین اسکالپ



اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید