اسکالپ بانوان

از جمله روش های موثر در تغییر ظاهری بانوای که دچار ریزش مو می شوند، استفاده از روش اسکالپ سر می باشد. با استفاده از روش اسکالپ بانوان، می توان به طور کامل عیوب ظاهری موها را برطرف نمود. پیش از معرفی این روش در خصوص ریزش مو در بانوان توضیحاتی ارائه خواهیم داد.


یکی از مهم ترین مسائل در زیبایی بانوان موهای پر پشت و بدون نقص می باشد و چنانچه مشکلی در موهای آن ها ایجاد شود و یا دچار ریزش و کم پشتی شود بر چهره آن ها اثرات نامطلوبی خواهد گذاشت. این اتفاق سبب خواهد شد که اعتماد به نفس آن ها از بین برود. چنین افرادی راه های مختلفی را برای رویش مجدد و بدست آوردن زیبایی امتحان می کنند و هزینه ها و دردسر های زیادی را قبول می کنند تا مجددا مو های خود را به حال اول بازگردانند. ممکن است بسیاری از روش ها برای این دسته از بانوان بی اثر بوده و نتیجه نهایی حاصل نشود.


علت ریزش موی زنانه

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو در بین بانوان بیماری آلوپسی یا به اصطلاح طاسی زناته می باشد. در چنین افرادی میزان دهیدرواپی آندروسترون سولفات که مرتبط به غدد فوق کلیه می باشد بسیار بالاتر از میزان معمول آنان است.


اسکالپ راه حل قطعی کم پشتی مو

اسکالپ سر برای بانوان روشی کاملا قطعی و بدون بازگشت می باشد که در جهت از بین بردن کم پشتی و ریزش مو بکار می رود. نتیجه اسکالپ بانوان بسیار سریع و فوری می باشد و نیازی به این که در انتظار نتیجه بخشی عمل مانند سایر روش ها باشیم نیست. این روش طی 3 جلسه کلی صورت می گیرد و 2 جلسه از این 3 جلسه مربوط به ترمیم اسکالپ سر است، اما در همان جلسه اول نتایج به وضوح به چشم می آید.

اسکالپ سر


اسکالپ سر به کدام دسته از بانوان توصیه می شود؟

تکنیک پر پشت کردن مو به شیوه اسکالپ روشی رایج در میان بانوان جهت زیبایی ظاهری می باشد و امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. به همین دلیل افرادی که با مشکل ریزش ابرو و یا موی سر خود مواجه هستند امکان دارد برایشان سوال پیش بیاید که این تکنیک برای چه کسانی قابل استفاده است و یا کاربرد و تاثیر اسکالپ سر بر روی چه مشکلاتی تاثیر خواهد گذاشت.


در پاسخ به این سوال می توان گفت که بانوانی که مشکلات زیر برایشان اتفاق افتاده است می توانند از اسکالپ بانوان بهره مند شوند.

✔ بانوانی که که به علت ارث و یا همچنین ژنتیک دچار ریزش مو و یا کم پشتی شده اند.

✔ ریختن مو به دلایل هورمونی

✔ ریزش مو پس از دوران بارداری

✔ ریزش مو به علت گرفتن رژیم های سخت غذایی جهت لاغری

✔ از بین بردن جای اسکار و زخم های ناشی از شکستگی، سوختگی یا عمل جراحی

✔ از دست دادن موها به علت گرفتن بیماری هایی مانند آلوپسی و لیکنپلان (در صورت صلاحدید پزشک)

✔ کسانی که به دلیل فشارهای روحی و روانی ناشی از مشغله های زندگی موهای خود را از دست داده اند می توانند از اسکالپ سر بهره ببرند.

✔ از دست دادن موها در طول شیمی درمانی


روش انجام اسکالپ سر برای بانوان به شرح زیر می باشد:


مرحله اول:مشاوره مراجعه کننده

تمامی موارد لازم در خصوص انجام اسکالپ سر که نیاز است شخص از آن با خبر باشد و اطلاع کافی داشته باشد در این مرحله توسط پزشک توضیح داده می شود. همچنین شما می توانید در این مرحله تمامی سولات خود را در زمینه اسکالپ بانوان از پزشک پرسیده تا ابهامات برطرف گردد. مواردی که ملزم به رعایت آن ها جهت انجام اسکالپ سر می باشد در این جلسه بازگو می شود.

اسکالپ بانوان


مرحله دوم:معاینه فرد توسط پزشک

برای بالا رفتن کیفیت انجام اسکلاپ سر، در این مرحله معایناتی روی فرد صورت می پذیرد تا با تهیه یک گزارش دقیق از وضعیت فرد شرایط جهت شروع اسکالپ مهیا گردد. تمامی داروهای مورد نیاز برای قبل و بعد اسکالپ سر در این مرحله تجویز خواهد شد.


مرحله سوم:اولین مرحله اسکالپ سر

پیش از شروع کار رنگ مناسب انتخاب شده و مناطقی که توسط پزشک جهت اسکالپ تعیین می شود علامت گذاری شده و پس از آن اسکالپ سر انجام خواهد شد.


مرحله چهارم:دومین مرحله اسکالپ سر

پس از پایان مرحله اول اسکالپ و با گذشت یک ماه از انجام آن، مراجعه کننده جهت ترمیم قسمت هایی که پس از یک ماه نیاز به ترمیم مجدد دارند می بایست اقدام نماید.


مرحله پنجم:سومین مرحله اسکالپ سر

این مرحله پس از گذشت 2 الی 5 ماه با تعیین پزشک مرحله ترمیمی بعدی اسکالپ سر با مراجعه فرد به کلینیک صورت می پذیرد.

مرحله ششم:مرحله چکاپ که سالیانه انجام می شود

با توجه به نیاز ترمیم موهایی که اقدام به انجام اسکالپ کرده اند و کم رنگ شدن رنگ ها با گذشت 3 الی 6 سال نیاز است که فرد سالی یک بار جهت ترمیم به کلینیک مراجعه نماید.


در پایان اگر قصد انجام اسکالپ سر با متد های مختلف و یا اطلاع از هزینه اسکالپ سر را داشته باشید، جهت مشاوره و یا تعیین وقت مراجعه حضوری، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


فرم مشاوره آنلاین اسکالپ



 راحله
هاشور سر چی هست
 مشاور آنلاین
  هاشور سر همان اسکالپ سر می باشد.این روش درمانی با نام هایی از قبیل تاتوی سر ، میکرو اسکالپ و... هم شناخته می شود.  
 سما تاجیک
هزینه انجام اسکالپ چقدره ؟
 مشاور آنلاین
  هزینه اسکالپ بستگی به وسعت محدوده و میزان خالی بودن سر دارد. میتونید عکس از سرتون به واتس اپ ای تلگرام ارسال کنید تا حدود هزینه رو اعلام کنیم. برای ارتباط: 09123332580  
 ندا
سلام من خیلی دوست دارم اسکالپ انجام بدم ولی میترسم که به موهام آسیب بزنه .میشه بفرمایید آیا اسکالپ عوارضی داره و میتونه باعث ریزش مو بشه ؟؟؟
 مشاور آنلاین
  خیر به هیچ عنوان. اسکالپ خود به نوعی کار درمانی محسوب میشود . اسکالپ با رنگدانه ارگانیک و کاملا ایمن مخصوص اسکالپ و دستگاه پزشکی زیبایی آمیامد آلمان انجام میشه . این دستگاه توسط پزشکان جهت درمان ریزش مو تحت عنوان میکرونیدلینگ یا مزونیدلینگ بکار میره  .و تکنیک کار در اسکالپ دقیقا مشابه کار مزونیدلینگ هست تنها تفاوت در اینه که در اسکالپ سوزن همراه با رنگدانه وارد پوست میشه و در مزونیدلینگ همراه با دارو .و این پروسه سبب افزایش خونرسانی در کف سر و افزایش فاکتور رشد میشه و سبب تقویت فولیکول موها میشود.  همچنین عمق کار اسکالپ در لایه سطحی پوست و بالاتر از سطح ریشه موهاست و آسیبی نخواهد رسید.  
 مرجان
ماندگاری اسکالپ چقدره روسر ؟ و چند جلسه هست ؟
 مشاور آنلاین
  تعداد جلسات اسکالپ به این صورته که ، در جلسه اول کل محدوده مورد نظر که دچار کم پشتی هست بصورت کامل کار میشه و کامل پر میشود ( نمونه کارهای پیج پایان جلسه اول هستند ).دو جلسه ترمیم نیاز دارد در جلسه ترمیم کل محدوده ای که در جلسه اول کار شده چک میشه و نقاطی که کم رنگ شده مجدد رنگدانه در اون نقاط اضافه میشه . جلسه دوم یکماه بعد هست و جلسه سوم  ۳ تا ۶ ماه بعد میباشد.  از لحاظ ماندگاری رنگدانه ها حدود۳ تا ۵ سال رو سر هست ولی ملاک ما آرایش منظم و یکدست رنگدانه ها هست و برای اینکه کار در سطح کیفیت مطلوب حفظ بشه نیازه که سالی یکبار چک بشه و نقاطی که کمرنگ شده ترمیم انجام بشه . ترمیم سالیانه ۱ جلسه هست و هزینه اش حدود  ۵۰ درصد هزینه جلسه اول هست.  
 مهشید خاکباز
آیا میتونیم بعد اسکالپ ماینوکسیدیل استفاده کنیم ؟
 مشاور آنلاین
  بله، یک هفته پس از انجام اسکالپ استفاده از محلول ماینوکسیدیل بلامانع است.  
 نسیم
آیا شستشوی روزانه سر باعث پاک شدن رنگ اسکالپ میشه ؟
 مشاور آنلاین
  خیر، شستشو تاثیری در پاک شدن و از بین رفتن رنگ اسکالپ ندارد.  
 مهناز
با سلام سوال من اینه ، من موهام مشکی هست ، اگر بعد انجام اسکالپ در آینده بخوام موهامو روشن کنم آیا این رنگدانه ها رنگ میگیرن یا ثابت هستن ؟و اصلا بعد از اسکالپ میشه موها رو رنگ کرد؟
 مشاور آنلاین
  رنگدانه های مورد استفاده در اسکالپ  مشکی ضعیف متوسط و تیره هستن ( ریشه موها هم در این طیف قرار دارند )و رنگشون ثابته و با رنگ کردن تغییر نمیکنن . ملاک ما برای انتخاب رنگ اسکالپ ، رنگ طبیعی ریشه موهاست. اسکالپ ظاهر ریشه موها رو ایجاد میکنه و شما اگر موهاتونو روشن هم کنید دو سه روز بعدش ریشه موها که تیره تر هست میزنه بیرون که اسکالپ هم به همین شکله و اصلا ظاهر غیر طبیعی پیدا نخواهد کرد. حائز اهمیت است رنگ کردن مو پس از 3 هفته از انجام اسکالپ بلامانع است.  
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید