عوارض اسکالپ سر

عوارض اسکالپ

عوارض اسکالپ سر و اینکه این تکنیک چه معایبی دارد، سئوالی است که برای بسیاری از افراد علاقه مند ممکن است مطرح شود. البته همانطور که در بخش های مختلف پیشتر گفته ایم، این روش مزایای زیادی دارد و امروزه اسکالپ یا هاشور سر یکی از بهترین تکنیک هایی است که جهت برطرف کردن کم پشت بودن موهای سر و یا طاسی در مردان و زنان، پوشش دادن جای زخم و یا بخیه، پنهان سازی خال، کسانی که دچار بیماری آلوپسی آره آتا هستند و یا موارد دیگری از این دست، در کلینیک های پوست و مو جهان مورد استفاده قرار می گیرد. 

این روش تا اندازه ای مفید بوده است که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین راه حل های برطرف کردن مشکل طاسی و ریزش موی افراد تحت شیمی درمانی و یا کسانی که دچار ناراحتی آلوپسی آره آتا هستند، شناخته شده و به این افراد قویا توصیه می شود. 

امروزه اسکالپ سر بر روی سر بسیاری از مردان و زنان صورت می گیرد حتی بسیاری از افراد مشهور یا سلبریتی ها نیز از این عمل زیبایی بهره مند شده اند. میکرو اسکالپ سر به دلیل مزایای فراوانی که دارد امروزه در میان بسیاری از مردم جهان طرفدار پیدا کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین و موثرترین تکنیک های زیبایی شناخته می شود. 


عوارض جانبی تکنیک اسکالپ:

میکرواسکالپ سر و یا ابرو نیز همانند بسیاری از فرآیندها و حتی درمان هایی که امروزه صورت می گیرد، عوارض خود را - هر چند بسیار کم - در بر دارد. به یاد داشته باشید که اصولا هر فرآیند زیباسازی و یا درمانی می تواند عوارضی هرچند کوتاه مدت در بدن ایجاد کند. از مصرف قرص و داروهای سرماخوردگی تا کاشت و پیوند مو. البته محققان و دانشمندان جهان همواره تلاش می کنند تا با ارائه راهکارهای جدید و مناسب، از این عوارض کاسته و برعکس نتایج آنها را در زمینه های بهداشت، درمان و زیبایی بیشتر و موثرتر کنند. 
عوارض تکنیک ها و روش های زیبایی به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

عوارض کوتاه مدت 
عوارض بلند مدت

خوشبختانه بیشتر عوارضی که ممکن است در پی انجام فرآیندهای زیبایی مانند اسکالپ صورت گیرند، از نوع اول هستند. یعنی عوارضی کوتاه مدت و معمولا کم اهمیت که ظرف مدت کوتاهی برطرف می شوند. البته چنانچه پس از مدتی این عوارض برطرف نشدند با کمک پزشک و مراجعه به متخصص براحتی می توان مشکل را برطرف کرد و به همین جهت بدون نگرانی می توانید جهت انجام این فرآیند براحتی اقدام کنید. در حقیقت یکی از عوامل محبوبیت روزافزون تکنیک های اسکالپ، همین مطلب یعنی نداشتن عوارض و خطرات جدی برای متقاضیان است. از این رو این روش به عنوان یکی از برترین و بی خطرترین تکنیک های زیبایی پوست و مو در جهان شناخته می شود.


عوارض اسکالپ


اما در هر صورت اثرات جانبی و معایب میکرواسکالپ سر را نیز نباید از نظر دور نگه داشت. هر چند که این عوارض در برابر مزایا و فواید این تکنیک انگشت شمار و ناچیز هستند و حتی در مقایسه با سایر تکنیک ها و روش هایی که امروزه در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند، نسبتا ناچیز و بسیار کم هستند، اما جهت اطلاع شما در این بخش تعدادی از مهمترین نکات و موارد مربوط به این تکنیک را معرفی می کنیم:

نیاز به محیط مناسب و دستگاه استریل و همچنین انجام آن در مراکز مجاز
تعداد جلسات
امکان بروز آلرژی در برخی افراد نسبت به رنگ های موجود در بازار دارویی کشورمان
نیاز به تکنیسین و متخصص باتجربه
امکان بروز کمی سوزش و یا خارش پس از اسکالپ
دائمی نبودن نتایج و نیاز به تکرار اسکالپ سر هر چند سال یکبار
امکان بروز شوره و یا پوسته ریزی از اولین روز تا ده روز پس از آن
نیاز به انجام مراقبت های بعد از اسکالپ سر

البته مجددا این نکته را اشاره کنیم که در صورت انجام این تکنیک در کلینیک های مجاز توسط متخصصین مجرب و با استفاده از دستگاه استریل و رنگ های درجه یک مناسب معمولا هیچ گونه عوارضی در اکثر قریب به اتفاق داوطلبان و مراجعین بروز نمی کند و افراد می توانند تا سالها از نتایج زیبا و شگفت انگیز آن لذت ببرند. چنانچه خود افراد و متقاضیانی که از خدمات اسکالپ استفاده کرده اند، مراقبت های لازم پس از انجام آنرا بکار ببرند، معمولا مشکل چندانی بروز نمی کند. 

حتی در مواردی مانند پوسته ریزی یا همان شوره سر که می توان گفت ممکن است از روز نخست اسکالپ آغاز شده و تا 10 روز ادامه پیدا کند، در صورت ادامه می توان در هفته دوم از شامپو بچه استفاده کرد. اما در صورتی که حتی پس از پنج روز از این کار باز هم فرد دچار این مشکل بود، می تواند جهت برطرف کردن آن با کلینیک و یا مرکزی که در آن اسکالپ انجام داده، تماس بگیرد تا درمان های دارویی برای وی تجویز شوند. خوشبختانه چنین مواردی بسیار کم و انگشت شمار اتفاق می افتند و معمولا جای نگرانی نیست. 


کلینیک ایرانا به عنوان یکی از بهترین مراکز تخصصی اسکالپ سر در تهران، با سالها تجربه در زمینه عمل های زیبایی میکرواسکالپ و یا میکروپیگمنتیشن در خدمت شما همشهریان گرامی است. ما با استفاده از متخصصین با تجربه و دلسوز و همچنین بهره مندی از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و درجه یک روز جهان همگام با علم و تکنولوژی روز پیش می رویم و بهترین و با کیفیت ترین عمل اسکالپ سر را بر روی متقاضیان خود انجام می دهیم. جهت مشاوره و بدست آوردن اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.