مقایسه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

مقایسه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

همانطور که در بخش های دیگر جهت آشنایی شما نوشته ایم، امروزه اسکالپ به دو صورت انجام می شود: میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن. این دو تکنیک مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم. البته اسکالپ سر نیز شامل روش های مختلفی است که ما در این مقاله به بررسی اسکالپ ابرو ها می پردازیم.


میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ (Microblading) یکی از تکنیک های هاشور ابرو یا تاتو ابرو است که با استفاده از نوعی دستگاه و ابزار دستی صورت می گیرد و رنگدانه ها به زیر پوست تزریق می شوند. به این ترتیب خطوطی ایجاد می شوند که بسیار شبیه خط موهای ابرو هستند و به این ترتیب ابروها پر پشت تر و زیباتر بنظر می رسند. این روش نیز مانند میکروپیگمنتیشن از تاتو سنتی بسیار موثرتر و بهتر است و اگر در محیط استریل و بهداشتی در مراکز مجاز، توسط افراد دارای تجربه در زمینه اسکالپ و اسکالپ سر صورت بگیرد، هیچ گونه خطری برای شما نخواهد داشت.


نتایج میکروبلیدینگ

نتایج میکروبلیدینگ تقریبا نیمه دائمی است. به این معنا که پس از چند سال با گذشت زمان و در برابر نور آفتاب به مرور زمان اثرات آن کمتر می شود. به عبارت بهتر رنگدانه های کاشته شده پس از چند سال کمرنگ تر می شوند و معمولا نیاز به تکرار میکروبلیدینگ است. در این روش رنگدانه ها با استفاده از وسیله ای دستی تزریق می شوند و به لایه های عمیق تر پوست نفوذ نمی کنند. دلیل نامگذاری این تکنیک به این نام، استفاده از نوعی تیغ یا "بلید" (blade) است.


در طول سال های گذشته، گاهی افرادی که تکنیک میکروبلیدینگ را بر روی ابروهای خانم ها پیاده سازی و انجام می دادند، این روش را جهت کسب نتایج بهتر و طبیعی تر با تکنیک شیدینگ (Shading) یا سایه زدن ابرو ترکیب می کردند. اما با این وجود باز هم حتی در صورت ترکیب این دو حالت امروزه تکنیک میکروپیگمنتیشن (micropigmentation)، به عنوان تکنیک برتر اسکالپ یا هاشور ابرو و سر شناخته می شود و میکروبلیدینگ در حال منسوخ شدن است.

میکروبلیدینگ ابرو


میکروبلیدینگ بهتر است یا میکروپیگمنتیشن؟

حال سوالی که علاقه مندان به میکرواسکالپ سر و یا ابرو می پرسند، این است که از میان تکنیک ها و روش های هاشور یا تاتو سر و ابرو، میکروبلیدینگ را انتخاب کنند یا میکروپیگمنتیشن؟ کدام یک از روش های اسکالپ ابرو ماندگار تر، دارای عوارض کمتر، دارای نتایج طبیعی و زیباتر و در مجموع، کدام یک بهتر است؟ در پاسخ باید عوارض میکروبلیدینگ را بررسی و آن ها را با موارد مشابه در میکروپیگمنتیشن مقایسه کنیم:


در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این دو تکنیک میکرواسکالپ یا هاشور ابرو و سر، کاربردهای مشابهی دارند. اما به دلیل اینکه در میکروبلیدینگ در مدت زمان کوتاه تری می توان سطح بیشتری از پوست را هاشور یا تاتو کرد، این تکنیک سریع تر است. اما در مقابل میکروپیگمنتیشن توسط متخصصان آموزش دیده انجام می شود، در عمق بیشتری از پوست صورت می گیرد، با استفاده از دستگاه دیجیتال و برقی و در محیطی کاملا استریل انجام می شود، رنگدانه های طبیعی در عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و در دراز مدت ماندگاری بیشتری دارند.


بنابراین در حالت کلی می توانیم مقایسه میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را بصورت زیر انجام بدهیم:

مزایای میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن عبارتند از:

• مدت زمان انجام میکروبلیدینگ کوتاه تر است.

• میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن ارزان تر است.

• دوره نقاهت و مراقبت های پس از میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن کوتاه تر است.

میکروپیگمنتیشن


مزایای روش میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ:

✔ کاربردهای میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است. (از جمله پنهان کردن جای زخم، بخیه، خال مادرزاد، ماه گرفتگی و ...)

✔ میکروپیگمنتیشن در عمق بیشتری انجام می شود.

✔ میکروپیگمنتیشن دوام بیشتری دارد و نتایج آن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است.

✔ میکروبلیدینگ توسط ابزار دستی و قدیمی تر انجام می شود در صورتی که میکروپیگمنتیشن توسط دستگاه های دیجیتالی و برقی انجام می شود و به همین جهت دقت و ظرافت کار در روش میکروپیگمنتیشن بسیار بیشتر است.

✔ میکروپیگمنتیشن روشی علمی و تایید شده از طرف مراجع بهداشتی و درمانی در جهان است و نسبت به میکروبلیدینگ جدیدتر است.

✔ در صورت انجام میکروبلیدینگ توسط افراد کم تجربه ممکن است عوارض جدی برای پوست و حتی انتقال بیماری ها و یا عفونت به افراد وجود داشته باشد. در صورتی که در میکروپیگمنتیشن احتمال بروز چنین مواردی بسیار کم و نزدیک به صفر است.

✔ در روش میکروبلیدینگ که کاملا بصورت دستی انجام می شود، نیاز به فشار دست است و این کار موجب ناراحتی فرد و بلکه آسیب های سطحی به پوست وی (به خصوص در ناحیه ابرو) می شود در صورتی که در میکروپیگمنتیشن معمولا آسیبی به سطح پوست افراد وارد نمی شود و به دلیل استفاده از دستگاه اتوماتیک و پیشرفته توسط پیگمنتر (فردی که تکنیک میکروپیگمنتیشن را بر روی متقاضیان و داوطلبان انجام می دهد) نیازی به وارد کردن فشار بر سطح پوست فرد نیست.

✔ بنا به دلایل توضیح داده شده، در میکروبلیدینگ امکان خطا وجود دارد. به این صورت که به دلیل اینکه کل پروسه بصورت دستی انجام می شود، در صورت اشتباه و عدم تمرکز متخصص، ممکن است خطوط هاشور ابرو کج و یا خارج از محدوده مورد نظر کشیده شوند، چیزی که معمولا در میکروپیگمنتیشن اتفاق نمی افتد.

✔ خونریزی در میکروپیگمنتیشن کمتر است.


همانطور که از نتایج این مقایسه به خوبی مشاهده کردید، کاملا مشخص است که از میان تکنیک های جدید تاتو و یا میکرواسکالپ، روش میکروپیگمنتیشن به عنوان تکنیک برتر و بهتر شناخته می شود. اگر قصد اسکالپ سر یا ابرو خود را دارید جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با مرکز تخصصی اسکالپ سر دکتر آیرملو در ارتباط باشید.