رنگ مخصوص اسکالپ

رنگ مخصوص اسکالپ

رنگدانه اسکالپ که به آن رنگ مخصوص اسکالپ یا جوهر اسکالپ (scalp micropigmentation ink) نیز گفته می شود، یکی از المان های مهم فرآیند اسکالپ سر است. در واقع رنگدانه اسکالپ در کیفیت آن تاثیر مستقیم می گذارد. هر چه رنگدانه یا رنگ اسکالپ کیفیت بیشتری داشته باشد و از طرف دیگر شرایط انجام این کار بهتر باشد، نتیجه نهایی نیز بهتر خواهد بود. به عبارت دیگر ماندگاری و کیفیت میکرواسکالپ بیشتر می شود. 

رنگدانه های مورد استفاده در اسکالپ ساختارهای کاملا با محیط زیست سازگار هستند که از لحاظ اصول فیزیولوژیک و سلامت، کاملا برای بدن ایمن و بدون ضرر هستند. این رنگدانه ها ساختاری کاملا ارگانیک و گیاهی داشته و عاری از هرگونه مواد شیمیایی و معدنی هستند. همچنین این رنگدانه ها براساس بافت چرب پوست سر طراحی شده اند تا در محیط چرب پوست سر ماندگاری داشته باشند. 

رنگدانه های اسکالپ سر تغییر رنگ نداشته و فقط به مرور زمان کم رنگ می شوند و از این رو لازم است که در فواصل زمانی مشخص ترمیم انجام گردد. رنگدانه های اورجینال اسکالپ سر عموما ساخت اروپا و آمریکا بوده و باتوجه به ساختار ویژه و تکنولوژی خاصی که در تولیدشان بکار رفته، گران قیمت بوده و در مقایسه با قیمت رنگهای تاتو حدود ۱۰ برابر قیمت یک رنگ تاتو را دارند. رنگهای اورجینال اسکالپ در طیف رنگی مشکی ضعیف متوسط تا تیره هستند و ملاک در انتخاب رنگدانه مناسب برای هر شخص رنگ طبیعی ریشه موهای شخص می باشد. (رنگ طبیعی فولیکول موها در بازه مشکی ضعیف تا تیره هست) به عنوان مثال برای شخصی با موی قهوه ای از رنگدانه مشکی متوسط استفاده می شود و این شخص رنگ طبیعی ریشه موهایش نیز مشکی متوسط است. همینطور شخصی با موی بلوند رنگ ریشه طبیعی موهایش مشکی ضعیف هست و تکنیک اسکالپ نیز از همین طیف برایش استفاده می شود. 

در حال حاضر شرکت های زیادی در جهان اقدام به تولید رنگدانه ها به این منظور می کنند. البته کیفیت محصولات تولید شده توسط این شرکت ها متفاوت است و معمولا توصیه می شود که جهت انجام اسکالپ سر - هاشور سر و یا ابرو - به مراکز معتبر مراجعه کنید. یکی از ویژگی های بهترین مرکز اسکالپ سر نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای جهان این است که از بهترین جوهر یا رنگ های مناسب استفاده می کنند. 


رنگ مخصوص اسکالپ


سئوالات متداول درباره رنگدانه های اسکالپ:

سئوالی که عمدتا برای خانمها مطرح است این است که کسانی که موهای تیره ای دارند، اگر بعدا بخواهند موهای خود را روشن کنند، آیا می توانند از اسکالپ استفاده کنند؟ 

در پاسخ باید گفت شخصی که ریشه موهایش مشکی هست حتی اگر موهایش را روشن کند، بعد از چند روز مجددا رنگ تیره ریشه موها ظاهر می شود. از آنجایی که اسکالپ سر بصورت نقاط ریز مشابه فولیکول مو در کف سر دیده می شود، بنابراین بایستی همرنگ ریشه موها کار شود. در این صورت مشکلی پیش نمی آید و رنگ ها همگون و یکدست بنظر خواهند آمد. 

سئوالی که عمدتا آقایان می پرسند: اگر در آینده موهای من جوگندمی شود، رنگ مشکی اسکالپ آیا ظاهر نامناسبی روی سرم نخواهد داشت؟ 

در پاسخ می توان گفت از آنجایی که اسکالپ سر در لایه سطحی پوست کار می شود به دلیل آسیب نرساندن به ریشه موها و نیز ایجاد ظرافت در کار به مرور زمان رنگدانه های تزریق شده، کمرنگ می شوند و نیاز به ترمیم سالیانه خواهد داشت. چنانچه موهای شخص شروع به سفید شدن کند می توانیم ترمیم های سالیانه را با رنگدانه مشکی متوسط یا ضعیف انجام دهیم (بسته به میزان سفیدی موها) که در این صورت ظاهری متناسب با حالت جوگندمی ایجاد خواهد کرد. 


ویژگی های رنگ مخصوص اسکالپ:

رنگ دانه های مورد استفاده در میکرو اسکالپ دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که کلینیک های استفاده کننده و پیگمنترهایی که از آنها جهت انجام اسکالپ استفاده می کنند، بنا به نیاز و یا سلیقه خود آنها را انتخاب و سفارش می دهند. از جمله این ویژگی ها که هر کدام اهمیت زیادی در کیفیت هاشور سر دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•  شرکت و برند سازنده رنگ اسکالپ
•  ارگانیک بودن یا نبودن رنگدانه
•  نوع رنگ (روشن، متوسط یا تیره)
•  ظرفیت و حجم هر بسته (بر حسب میلی لیتر)
•  اینکه رنگ مخصوص اسکالپ باشد یا خیر
•  از توکسین (Toxin) یا رنگ های شیمیایی در آن استفاده شده باشد یا خیر
•  میانگین تعداد متقاضیانی که می توان از هر قوطی یا بسته رنگدانه جهت انجام هاشور سر برای آنها استفاده کرد.

معمولا بسیاری از قوطی های رنگ دانه های اسکالپ سر از نوع 15 میلی لیتری (15ml) هستند. از طرف دیگر ارگانیک بودن این جوهرها نیز مهم است و برای جلوگیری و پیشگیری از بروز هر گونه عوارض اسکالپ، یکی از بهترین راه ها انتخاب رنگ های با کیفیت است. به ویژه رنگدانه های ارگانیک که به دلیل طبیعی بودن و سازگاری با بدن انسان معمولا موجب بروز آلرژی و یا حساسیت در بدن افراد نمی شوند. 

از طرف دیگر در حال حاضر بسیاری از شرکتها اقدام به ساخت رنگ های میکرواسکالپ می کنند که کیفیت محصولات آنها اهمیت زیادی دارد. امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی و یا آسیایی این رنگدانه ها تولید می شوند. کیفیت ساخت این رنگ های مورد استفاده در اسکالپ نیز تا حد زیادی به مواد مورد استفاده و نوع ترکیبات آنها در کارخانه و یا مراکز تولید آنها باز می گردد. 

در ضمن نوع انتخاب رنگ برای اسکالپ سر یا ابرو نیز اهمیت دارد. چرا که برای مثال اگر قصد دارید جهت میکروپیگمنتیشن ابرو و یا اسکالپ موهای سر اقدام کنید، بهتر است پیگمنتر رنگدانه ای را استفاده کند که رنگ آن مشابه رنگ ابرو و یا موهای شما باشد. اگر رنگ مو و یا ابروی شما تیره است، بهتر است از رنگ دانه های تیره و یا اگر رنگ آنها روشن است از جوهرهای روشن اسکالپ استفاده کند. به این ترتیب نتیجه کار یکدست تر و طبیعی تر بنظر خواهد رسید. 


رنگ اسکالپ سر

رنگ تاتو در مقایسه با رنگ اسکالپ:

رنگهای تاتو ساختاری شیمیایی و معدنی داشته و حاوی عناصر اکسید فلزات هستند. این رنگها تنوع رنگی بالایی داشته و به مرور زمان تغییر رنگ می دهند. رنگ های تاتو به دلیل ساختار شیمیایی و معدنی شان برای فولیکول موها مضر هستند. البته این رنگ ها دارای طیف رنگی گسترده از قهوه ای تا بلوند، سبز، آبی، قرمز و ... می باشند. این رنگ ها مناسب کار در محیط چرب پوست سر نیستند و احتمال پخش رنگ در این ناحیه را خواهند داشت. در نتیجه حتی ممکن است به این دلیل سلامتی افراد به خطر بیفتد. 


کلینیک اسکالپ سر ایرانا از آنجا که خود را به ارائه بهترین خدمات میکرواسکالپ به علاقه مندان متعهد می داند با استفاده از بهترین رنگ های درجه یک و ارگانیک ساخته شده در اروپا و کشورهای دیگر جهان، تلاش دارد تا بهترین خدمات را در این زمینه ارائه کند. جهت مشاوره و یا تعیین وقت با ما در تماس باشید.