مراقبت های بعد از اسکالپ اسپرت

مراقبت های بعد از اسکالپ اسپرت

اسکالپ scalp در لغت به معنای پوست سر و در اصطلاح همان میکروپیگمنتیشن یا هاشور سر در نظر گرفته می شود. میکرواسکالپ یک روش برای از بین بردن اثرات ظاهری کم پشتی و طاسی سر می باشد که در موارد زیادی قابل استفاده است. اسکالپ سر در سال های اخیر در بین آقایان و بانوان به روش های متنوعی صورت گرفته و با توجه به عوارض و هزینه کمتر نسبت به تاتو و کاشت مو طرفداران زیادی پیدا کرده است. میکرواسکالپ سر با استفاده از دستگاه های مخصوص میکروپیگمنتیشن یا رول قابل انجام بوده و با استفاده از تکنسینی که دوره های آموزش اسکالپ را گذرانده و تجربه انجام اسکالپ سر را دارند، یک فرآیند بدون درد و با کمترین عوارض خواهد بود.


اسکالپ اسپرت

یکی از انواع اسکالپ سر ، اسکالپ اسپرت میباشد به این صورت که با ایجاد نقاط ریز فولیکول مانند بر روی پوست سر، موی سر را به حالت تراشیده نشان میدهد. روش میکرو اسکالپ اسپرت یک روش دائمی نبوده و به دلیل نفوذ رنگدانه ها به عمق کم، پس از مدتی از بین خواهند رفت، اما این روش به راحتی قابل ترمیم است و ماندگاری در هر بار انجام آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. همانطور که برای نتیجه ای خوب و با کیفیت باید مراقبت هایی قبل از میکرواسکالپ انجام دهید، برای افزایش طول عمر رنگدانه ها نیز اقداماتی پس از انجام میکرو اسکالپ نیاز است. هدف از مراقبت های پس از انجام اسکالپ سر تسریع روند بهبود، جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای رسوبات جدید رنگدانه ها و افزایش زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن میباشد. البته باید در نظر داشته باشید که دستورالعمل ها از کلینیک به کلینیک متفاوت است و با توجه به کیس شما متخصص مربوطه نکات دقیق و شخصی را به شما گوشزد میکند، اما در حالت کلی بهترین مراقبت های بعد از انجام اسکالپ اسپرت در ادامه برای شما ارائه شده اند.


مراقبت های بعد از اسکالپ اسپرت

روز 1 تا 3

اولین نکته در مراقبت های بعد از اسکالپ آرامش و استراحت کافی است؛ با توجه به داشتن استرس در جلسات میکرو اسکالپ بهتر است برای برطرف کردن استرس به اندازه کافی بخوابید. برای آرامش و خوب شدن پوست سر از دست زدن زیاد به آن نیز خودداری کنید. دومین نکته عدم شستشو و حتی برخورد آب با پوست سر در سه روز اول می باشد؛ برای عدم نیاز به استحمام از فعالیت هایی که منجر به عرق کردن شما ، مخصوصا در ناحیه پوست سر میباشد جلوگیری کنید.


روز 4 تا 6

از آنجایی که زیبایی اسکالپ اسپرت به هماهنگ بودن مو و رنگدانه ها میباشد، موهای فرد مداوما باید کوتاه شود. در این مرحله میتوانید با یک ریش تراش برقی موهای خود را کوتاه کنید، زیرا استفاده از ریش تراش کمتر باعث ایجاد اختلال در رنگدانه ها میشود؛ اما ریش تراش را به پوست سرتان نزدیک نکنید. همچنین در طول این دوره میتوانید یک دوش سبک با آب ولرم داشته باشید، اما نباید از شامپو استفاده کنید. انجام فعالیت هایی که کمی منجر به عرق کردن سر میشود برای برگشتن چربی پوست سر میتواند مفید باشد.


روز هفتم به بعد

در این مرحله میتوانید استحمام خود را از سر بگیرید و پوست سر خود را با شامپوهای ملایم بشویید. در صورتی که زخم هایی بر پوست سرتان باقی نمانده میتوانید از تیغ برای کوتاهی موهایتان استفاده کنید. همچنین پس از گذشت یک هفته از میکرو اسکالپ سر میتوانید به روال معمول خود برگردید و تا حد دلخواه ورزش کنید.


روز 30

پس از گذشت یک ماه از اتمام جلسات انجام اسکالپ سر میتوانید هر تفریحی که بخواهید انجام دهید، سونا و استخر بروید؛ اما هنوز هم برخی اقدامات احتیاطی را رعایت کنید، به عنوان مثال در صورتی که زیر آفتاب قرار میگیرید حتما از کرم ضدآفتاب بدون چربی استفاده کنید.


مراقبت های طولانی مدت بعد از میکرو اسکالپ سر

نگرانی شما در مورد ماندگاری اسکالپ اسپرت سرتان کاملا طبیعی است، با توجه به اینکه پوست سر یکی از قسمت های حساس بدن انسان می باشد، زمانی که هر فرآیند ساده ای حتی میکرواسکالپ بر روی آن انجام شود این حساسیت بیشتر میشود. اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن سر با توجه به سطح مورد نظر بین دو تا 5 جلسه زمان میبرد و هزینه انجام اسکالپ نیز به روش و مواد مورد استفاده و وسعت ناحیه بستگی دارد. برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه صرف شده لازم است برای بدست آوردن نتایج عالی طولانی مدت موارد زیر را نیز به یاد داشته باشید:

•       همیشه حداقل یکبار در روز پوست سر خود را مرطوب کنید.

•       هفته ای یکبار سلول های مرده پوست را با استفاده از یک پاک کننده لایه بردار از بین ببرید تا رنگدانه ها جدید به نظر برسند.

•       از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب مستقیم خودداری کنید، تابش مداوم و مستقیم آفتاب باعث محو شدن رنگدانه ها میشود.

•       از محصولات آرایش مو که دارای الکل هستند استفاده نکنید.

•       در صورت احساس خارش یا تورم با پزشک خود تماس بگیرید و بلافاصله مصرف هر محصولی را متوقف کنید.