مراقبت های قبل از میکرواسکالپ

مراقبت های قبل از میکرواسکالپ

شاید ساده بودن و مزایای فرآیند اسکالپ سر این تصور را در ذهن برخی افراد ایجاد کند که این تکنیک به راحتی برای متقاضیان پیاده سازی می شود و نیاز به انجام هیچ گونه پرهیز و یا تغییر در عادت های روزمره زندگی نیست. اما در حقیقت اینطور نیست و اگر قصد انجام آنرا دارید، باید باید ها و نباید های قبل از اسکالپ سر را جدی بگیرید و به این منظور مراقبت ها و دستورالعمل های خاصی را قبل از اسکالپ به دقت انجام داده و دستورات و توصیه های پیگمنتر (فردی که فرآیند اسکالپ سر را برای شما انجام می دهد) را دنبال کنید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن، خود را جهت میکرواسکالپ آماده کنید. به یاد داشته باشید که انجام این دستورالعمل ها و در واقع باید و نبایدهای پیش از اسکالپ به افزایش کیفیت و ماندگاری نتایج آن کمک بزرگی می کند.


به همین جهت در ادامه مهمترین مراقبت های قبل از اسکالپ سر را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما علاقه مندان معرفی و توضیح می دهیم:


عدم استعمال دخانیات:

یکی از کارهایی که پیش از اسکالپ سر به هیچ عنوان نباید انجام دهید مصرف هرگونه دخانیات است. بطوری که از یک هفته پیش از انجام میکرواسکالپ، نباید قلیان بکشید و همچنین از دو روز قبل از اسکالپ سر ، سیگار را باید کنار بگذارید. (البته این نکته را به یاد داشته باشید که مصرف سیگار و یا قلیان در نهایت برای سلامتی شما مضر است و در هر صورت چه قصد استفاده از خدمات زیبایی مانند میکروپیگمنتیشن را داشته باشید و چه نداشته باشید، توصیه می کنیم که مصرف آن ها را ترک کنید)


عدم مصرف مشروبات الکلی:

از یک هفته قبل از انجام اسکالپ سر مصرف مشروبات الکلی را بطور کامل متوقف نمایید.


پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار:

نوشیدنی هایی مانند چای غلیظ، نوشابه ها، قهوه، نسکافه و ... حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین هستند. یکی از مهمترین مراقبت های قبل از اسکالپ سر این است که از مصرف مواد کافئین دار، از دو روز پیش از اسکالپ اجتناب کنید. کافئین در اصل نوعی ماده محرک است و یکی از خواص آن افزایش فشار خون در بدن است و موجب افزایش متابولیسم در بدن و کاهش جذب آهن می شود.


عدم مصرف ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برخی از افراد مبتلا به ریزش مو از آن استفاده می کنند. چنانچه شما هم از این دارو جهت پرپشت تر کردن موهای خود استفاده می کنید، باید از ده روز قبل از اسکالپ تا یک هفته پس از انجام اسکالپ سر ، از مصرف ماینوکسیدیل کاملا پرهیز کنید. (در این زمینه می توانید به مقاله مراقبت های بعد از اسکالپ سر نیز مراجعه کنید)

مراقبت های قبل از اسکالپ سر


پرهیز از نوشیدن دمنوش ها:

دمنوش های گیاهی خواص بسیار مفیدی برای بدن دارند بطوری که امروزه در سطح جهان بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان از آنها جهت کمک به بهبود سلامت جسم و حتی روح و روان خود استفاده می کنند. اما با این وجود لازم است که یک هفته قبل از انجام اسکالپ سر ، مصرف چای سبز و دمنوش های گیاهی بخصوص گل گاوزبان حتی الامکان قطع شود.


قطع مصرف دارو و مکمل های غذایی:

از آنجایی که مصرف داروها می تواند در رنگ پذیری تاثیر بسزایی داشته باشد از مصرف داروهای آنتی بیوتیکی ده روز و مکمل های غذایی و ویتامینی دو روز قبل از انجام اسکالپ خودداری شود. البته چنانچه دارو یا مکمل خاصی را مصرف می کنید، حتما با پیگمنتر خود در این زمینه مشورت کنید.


عدم مصرف یرخی از ویتامین ها:

مصرف ویتامین E سه هفته قبل و قرص آهن دو هفته قبل از اسکالپ باید قطع گردد. ویتامین ای (Vitamin E) نقش یک آنتی اکسیدان طبیعی در بدن را ایفا می کند و موجب رقیق تر شدن خون می شود. به همین جهت از مصرف آن و همچنین قرص های حاوی آهن از دو هفته پیش از اسکالپ سر خودداری شود.


کنار گذاشتن مصرف داروهای هورمونی:

داروهای هورمونی در رنگ پذیری تاثیر دارند. به همین جهت از مصرف آن ها باید قبل از اسکالپ سر جلوگیری شود.


توجه به عدت ماهانه در خانم ها:

یکی از نکات مهمی که خانم ها باید به آن توجه کنند این است که وقت میکرواسکالپ را به گونه ای تنظیم کنید که در تاریخ عادت ماهانه نباشد.

اسکالپ سر


قطع مصرف داروهای ضد انعقاد خون:

مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین (در صورتی که فرد دچار بیماری قلبی نباشد) دو هفته قبل از اسکالپ سر قطع شود. در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد خون نظیر وارفارین، هپارین و پلاویکس حتما پیش از انجام کار با متخصص قلب و عروق مشاوره انجام شود. لطفا توجه داشته باشید که در صورت ابتلا به فشار خون و مصرف داروهای فشار خون رنگ پذیری اسکالپ، کمتر خواهد شد.


شستشوی سر:

حتما قبل از انجام اسکالپ ، سر کاملا شسته شود و سطح پوست سر باید کاملا پاکیزه شود.


میزان مصرف ویتامین K:

در صورت تجویز ویتامین K توسط پزشک، حتما 72 ساعت پیش از انجام اسکالپ سر تزریق صورت گیرد.


مراجعین و متقاضیان گرامی موارد ذکر شده در میزان رنگ پذیری و نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد و معمولا مانع از از بروز هرگونه عوارض اسکالپ شده و از طرف دیگر به مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن نیز کمک می کنند. لطفا به منظور کسب بهترین نتیجه در رعایت موارد فوق پیش از اسکالپ سر دقت لازم را داشته باشید.در پایان در صورت داشتن هرگونه سئوال می توانید با این شماره ها با ما در ارتباط باشید: 09123332580 - 22388750