روش اسکالپ سه بعدی چیست و چگونه انجام می شود؟

روش اسکالپ سه بعدی چیست و چگونه انجام می شود؟

با توجه به پیشرفت علم در زمینه زیبایی امروزه این موضوع در بین افراد بیشتر از قبل مورد توجه قرار دارد به طوری که هر فردی در صورت هرگونه مشکل زیبایی به فکر بر طرف کردن آن است.یکی از مشکلات رایج در بین بسیاری از افراد ریزش مو و یا طاسی سر می باشد.اقدامات گوناگونی جهت رفع این معضل وجود دارد که یکی از بهترین راهکار های درمانی اسکالپ سر می باشد.


نواقص ظاهری موجود در بین برخی افراد دلایل گوناگونی دارد که در مورد ریزش مو و طاسی سر می توان به مشکلات ارثی ، افزایش سن ، عدم تغذیه مناسب ، اضطراب و استرس های روزمره ، بیماری ها و استفاده از برخی داروها و... اشاره کرد. اما انجام روش های درمانی گوناگون همچون اسکالپ سر که امروزه با پیشرفت علم به روش های گوناگون قابل انجام می باشد ، یکی از پرطرفدارترین روش های بازگشت زیبایی به چهره افراد می باشد.


اسکالپ سر

یکی از بهترین و بی خطر ترین روش های رفع نقص زیبایی چهره برای افرادی که دچار کم پشتی و طاسی سر هستند ، اسکالپ سر می باشد.این روش بدین صورت است که با استفاده از تزریق رنگدانه به زیر پوست سر انجام می شود. بنابراین روند انجام این متد بر اساس از بین بردن و تغییر اثرات ظاهری طاسی سر انجام می شود.این روش را با نام های دیگری همچون هاشور سر و یا میکروپیگمنتیشن شناخته می شود و جز روش های نوین درمانی محسوب می شود.

اسکالپ مو


برای انجام این کار نیاز به تجهیزات و دستگاه های خاصی است که به وسیله آن ها می توان رنگدانه های طبیعی را که از نظر رنگ بر اساس نیاز متقاضی و یا همانند رنگ موی فرد است در زیر سطح پوست تزریق شده و ظاهری همچون فولیکول های طبیعی مو حاصل گردد.بنابراین پس از انجام این کار توسط کلینیک معتبر و به دست متخصص انجام این کار ، تشخیص مو از اسکالپ برای افراد دشوار بوده و ظاهر طبیعی خواهد داشت.


با پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی به امکانات بیشتر برای انجام اسکالپ سر ، شاهد روش هایی به مراتب بهتر و طبیعی تر هستیم که اسکالپ سه بعدی نام دارد.این روش درمانی هم همچون روش اسکالپ دارای کم ترین میزان عارضه و درد در هنگام انجام آن است و ظاهری بسیاری طبیعی در سر افراد به وجود خواهد آورد.


اسکالپ سه بعدی چگونه انجام می شود؟

مهم ترین فاکتور برای طبیعی به نظر رسیدن ظاهر اسکالپ سر به جز رنگ ، مدل خواب مو ، فرم مو و فرق سر افراد می باشد که در این روش می توان این امکان را به گونه ای فراهم کرد که پس از تزریق رنگ دانه ها با فرم خاصی از تزریق که به مهارت متخصص انجام اسکالپ بستگی دارد این موارد بسیار طبیعی تر خواهد بود و با نگاه کردن به آن حتی از نزدیک وجود مو واقعی در سر احساس می شود. در حقیقت این روش درمانی بهترین راه برای خلاصی از طاسی سر برای افرادی است که به هر دلیلی توان انجام کاشت مو و یا ترمیم مو را ندارند.


اسکالپ سه بعدی برای افرادی که دچار بیماری های مختلفی همچون آلوپسی ، لیکن پلان ، ریزش سکه ای مو ، عدم خونرسانی به نواحی سر و یا دچار سوختگی و... هستند مناسب بوده و بر اساس تکنولوژی روز دنیا با استفاده از جدیدترین تجهیزات در مرکز تخصصی اسکالپ مو ایرانا انجام می شود.توجه داشته باشید روش هایی همچون اسکالپ سر می بایست در مراکز معتبر و دارای استاندارد های لازم بهداشتی ، زیر نظر متخصصین این کار انجام گیرد تا با بالاترین میزان نتیجه مورد نظر و همچنین جلوگیری از برخی مشکلات همراه باشد.


مزایای اسکالپ سه بعدی عبارتند از:

✔ هزینه درمانی کم نسبت به سایر روش های درمانی همچون کاشت مو

✔ بدون نیاز به عمل جراحی ، بی هوشی و یا ایجاد هرگونه خونریزی در حین کار

✔ درد بسیار کمتر از سایر روش ها در هنگام اسکالپ

✔ عوارض بسیار کم و محدود بعد از انجام اسکالپ سه بعدی

✔ ایجاد طبیعی ترین ظاهر ممکن و تطابق رنگ ، نوع خواب و... مو با موهای طبیعی متقاضی

✔ این روش نیازی به دوره پس از درمان یا نقاهت نداره و بعد از انجام آن فرد قادر به رسیدگی کارهای روزمره خود می باشد.

✔ برگشت پذیری در صورت عدم نتیجه دلخواه فرد با گذشت زمان

✔ و...

اسکالپ سه بعدی


عوارض اسکالپ سه بعدی

یکی از کم عارضه ترین روش های درمانی اسکالپ و اسکالپ سه بعدی می باشد.در حقیقت بارز ترین عارضه های اسکالپ زود گذر است و به ندرت دارای عوارض طولانی مدت می باشد.البته استفاده از وسایل استریل ، تجهیزات مدرن و انجام اصولی این روش تاثیر مستقیمی بر عوارض بعد از اسکالپ دارد. مهم ترین عارضه های کوتاه مدت اسکالپ ایجاد آلرژی ، سوزش و خارش در محل انجام اسکالپ در برخی افراد می باشد که بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. نکته مهم درباره این روش درمانی نیاز به تکرار آن بعد از گذشت یک سال می باشد. رنگدانه های تزریق شده همانند تتو نیاز به ترمیم دارند.


کاندیدای اسکالپ سه بعدی چه کسانی هستند؟

• کسانی که دچار طاسی سر هستند و یا به علت ریزش شدید مو ، موهایی کم پشت دارند.

• افرادی که به دلایل مختلف دچار طاسی سکه ای در نواحی از سر خود هستند.

• افرادی که جای زخم یا اسکار بر روی سر خود دارند و یا دچار شکستگی در قسمتی از سر خود می باشند که مو در آن محل رشد نمی نماید.

• کسانی که به بیماری آلوپسی ، لیکن پلان و یا سایر بیماری که که سبب ریزش موی سر می شود مبتلا هستند.

• افرادی که دارای بانک مو مناسب جهت کاشت مو نبوده و یا به دلایل دیگر همچون هزینه زیاد کاشت مو و ترمیم مو قادر به انجام چنین روش هایی نیستند.


اگر قصد انجام اسکالپ سه بعدی را داشته باشید می توانید با کارشناسان مرکز تخصصی اسکالپ دکتر آیراملو به عنوان یکی از بهترین مراکز اسکالپ در ایران در ارتباط باشید تا مشاوره های مورد نیاز به شما جهت انجام این روش درمانی داده شود.