رعایت نکات بهداشتی در انجام میکرواسکالپ

رعایت نکات بهداشتی در انجام میکرواسکالپ

یکی از نکات مهم در انجام میکرواسکالپ یا اسکالپ سر، رعایت نکات بهداشتی در هنگام اجرای این روش می باشد. رعایت نکات بهداشت در انجام میکرواسکالپ اهمیت زیادی دارد و این مسئله علاوه بر گذاشتن تاثیر مستقیم در سلامت متقاضیان، در دوام نتایج آن (یا در واقع ماندگاری میکروپیگمنتیشن) نیز تاثیر بسزایی دارد. به همین جهت امروزه در بسیاری از مراکز آموزش پیگمنترها در زمینه اصول بهداشت و ایمنی میکروپیگمنتیشن و اسکالپ سر (micropigmentation health and safety) تاکید می شود.


طبیعتا یکی از نکات مهم برای افرادی که علاقه مند به انجام فرایند های زیبایی از جمله اسکالپ سر هستند، این است که تا حد امکان بتوانند بهترین مرکز اسکالپ در شهر و یا منطقه محل سکونت خود را پیدا کنند تا هم به کیفیت کار و نتایج میکروپیگمنتیشن اطمینان داشته باشند و هم اینکه نکات بهداشتی در آن مرکز به دقت رعایت شود. این امر به خصوص برای خانم ها و بسیاری از جوانان اهمیت زیادی دارد. در دنیای مدرن امروزی، هیچکس تمایلی به استفاده از خدمات زیبایی در محیط های غیر بهداشتی و نا سالم ندارد.


از طرف دیگر رعایت بهداشت در میکروپیگمنتیشن و یا اسکالپ سر می تواند موجب کاهش احتمال بروز عوارض اسکالپ در افراد شود. بنابراین باید این مسئله را جدی گرفت. چراکه بهداشت در مکان هایی مانند کلینیک ها مستقیما با سلامت افراد در ارتباط است و از این رو باید به آن توجه کرد. به خصوص در رابطه با رنگ ها، دستگاه ها و وسایلی که جهت انجام میکروپیگمنتیشن مورد استفاده قرار می گیرند.


در ادامه هریک از این المان ها و عوامل موثر در بهداشت میکرواسکالپ را بررسی می کنیم:


استفاده از دستکش مخصوص برای انجام اسکالپ سر و یا میکروپگمنتیشن

استفاده از دستکش نه تنها در مراکز اسکالپ بلکه امروزه در بسیاری از مکان های عمومی و حتی خصوصی که با مسئله بهداشت افراد سروکار دارند، اهمیت زیادی دارد. از جمله در آرایشگاه ها، فروشگاه های مواد غذایی، اغذیه فروشی ها و رستوران ها، برخی کارخانجات تولید کننده مواد غذایی، دامپروری ها، سلف سرویس و رستوران های هتل ها و بسیاری از مراکز دیگر. دستکش های بهداشتی کمک بزرگی به رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال آلودگی به خصوص از دست های افراد می کنند.


در فرآیند اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن نیز یکی از اولین مسائلی که می تواند به رعایت بهداشت در کلینیک ها و مراکز میکرواسکالپ کمک شایانی کند، دستکش است. استفاده از دستکش نه تنها به نفع متقاضیان بلکه به نفع سلامت پیگمنتر نیز می باشد.

بهداشت اسکالپ سر


پمادهای بی حسی معتبر برای انجام اسکالپ

همانطور که قبلا جهت آشنایی شما نوشته ایم، بی حسی اسکالپ سر اهمیت ویژه ای در انجام این فرآیند دارد. امروزه از مواد بی حسی جهت میکرواسکالپ به صورت پماد، اسپری و یا ژل استفاده می شود. البته در بیشتر مراکز این خدمات معمولا از پمادهای بی حسی استفاده می شود. این پمادها باید بهداشتی بوده و بصورت استاندارد ساخته و تولید شده باشند تا عوارضی برای فرد نداشته باشند. بنابراین مراکز انجام اسکالپ سر حتما بایستی از برند های معتبر در زمینه تولید مواد بی حسی استفاده نمایند.

دستگاه میکرواسکالپ استاندارد

دستگاه های مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن و یا اسکالپ سر باید استاندارد و استریل باشند و از آنجایی که در تکنیک های جدید میکرواسکالپ (میکروپیگمنتیشن) برخلاف روش قدیمی میکروبلیدینگ، از دستگاه استفاده می شود، لذا لازم است که دستگاه های مورد استفاده از شرکت ها و کمپانی های معتبر بین المللی خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرند. (در این رابطه می توانید مقاله مقایسه میکروپگمنتیشن و میکروبلیدینگ را مطالعه نمایید.


سوزن های استریل برای انجام اسکالپ سر یا میکروپگمنتیشن

سوزن و کارتریج اسکالپ جهت تزریق رنگدانه های میکرواسکالپ مورد استفاده پیگمنترها قرار می گیرند. بنابراین یکی از مهم ترین عناصر میکروپیگمنتیشن و اسکالپ سر محسوب می شوند که با سلامت افراد بطور مستقیم در ارتباط هستند. از این رو استفاده از کارتریج های و درجه یک استاندارد و یک بار مصرف اهمیت زیادی دارد و باید در کلینیک ها به آن توجه شود.


استفاده از رنگ های مرغوب:

یکی از اصولی که در اسکالپ سر و میکروپگمنتیشن باید رعایت شود استفاده از رنگ مخصوص اسکالپ برای متقاضیان است. امروزه برخی از شرکت های بین المللی مانند شرکت آمیا (Amiea) در آلمان تلاش می کنند تا با تولید رنگ های ارگانیک و درجه یک در بازارهای جهان بهترین رنگدانه ها را عرضه کنند. بدیهی است که بکارگیری چنین رنگ های مناسب، طبیعی و باکیفیتی می تواند نه تنها در نتیجه کار تاثیر مثبتی بجای بگذارد بلکه سلامت فرد متقاضی اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن را نیز تا حد زیادی حفظ می کند و معمولا مانع از بروز آلرژی و یا هر گونه ناراحتی در پوست وی می شود.

رعایت نکات بهداشتی در اسکالپ سر

بهره گیری از تکنسین های حرفه ای

هرچه تکنیسین های میکرواسکالپ - که به آن ها پیگمنتر گفته می شود - حرفه ای تر و مسلط تر باشند، مواردی را تاکنون به شما معرفی کردیم دقیق تر و بهتر بررسی و رعایت می کنند. یک پیگمنتر با تجربه به خوبی می داند که باید نه تنها در فضایی استریل و کاملا بهداشتی خدمات اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن را به مشتیران خود ارائه دهد بلکه باید از بهترین وسایل و لوازم جدید و مناسب به این منظور استفاده کند.


سابقه کلینیک اسکالپ سر

یکی از عوامل تعیین کننده، سوابق کلینیک اسکالپ سر و میکرو اسکالپ و همچنین نحوه عملکرد کارکنان آن در زمینه رعایت اصول بهداشتی است. در این زمینه صرفا داشتن فضایی در ظاهر پاکیزه و مرتب ملاک نیست، بلکه رعایت کلیه موارد ایمنی و بهداشتی نیز حرف اول را می زند.


حضور و نظارت پزشک متخصص اسکالپ

حضور و نظارت پزشک در کلینیک های میکروپیگمنتیشن و اسکالپ سر می تواند نه تنها موجب بهبود نظارت بر وضعیت بهداشت آن مرکز شود بلکه راهنمایی ها و بررسی های پزشک می تواند در بسیاری از موارد بسیار موثر باشد و موجب نتیجه بخش تر شدن عملکرد پیگمنتر شود.


مرکز تخصصی اسکالپ دکتر آیرملو با سال ها تجربه موفق در زمینه انجام اسکالپ سر و میکروپگمنتیشن همواره در تلاش رضایت مشتریان خود بوده و یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت و پرسنل این مجموعه رعایت کلیه نکات بهداشتی در زمینه انجام اسکالپ سر و یا میکروپگمنتیشن می باشد. بنابراین شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده جهت بهره گیری از این روش ها به مرکز اسکالپ دکتر آیرملو مراجعه نمایید.