سوزن مناسب اسکالپ

سوزن و کارتریج اسکالپ

سوزن و کارتریج اسکالپ سر از مهم ترین ابزارهای انجام این فرآیند زیبایی هستند. شاید در مورد سوزن میکروپیگمنتیشن یا سوزن اسکالپ سر شنیده باشید و مایل باشید که در این زمینه اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. همانطور که می دانید، در تکنیک میکرواسکالپ کار با استفاده از دستگاه پزشکی (شامل کارتریج و سوزن اسکالپ) انجام می گردد. لطفا توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها دستگاه دارای مجوز بهداشت در ایران دستگاه شرکت آمیا آلمان (Amiea) می باشد که دارای استاندارد سی ای اروپا (EU CE Marking) نیز بوده و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هست. کارتریج های این دستگاه یکبار مصرف بوده و دارای یک غشای ممبران است که مانع از ورود خون و لنف به داخل هندپیس (Handpiece) می شود و به این ترتیب ایمنی شما را تا صد درصد افزایش می دهد. 

البته این دستگاه علاوه بر خدمات اسکالپ سر، جهت سایر خدمات پزشکی از جمله مزوتراپی، میکرونیدلینگ، مزونیدلینگ، درمان اسکارها، تحریک رویش مو و جوانسازی پوست نیز کاربرد دارد. عمق این دستگاه قابل تنظیم هست و اجازه ورود سوزن اسکالپ به ناحیه درم که ریشه موها در این قسمت هستند، را نمی دهد. سوزن های این کارتریج در حد میکرو و نانو بوده و امکان انجام کار با ظرافت بالا در حد فولیکول طبیعی موها را ایجاد می کند. همچنین این دستگاه همزمان با تزریق رنگدانه به پوست، جریان خون و فاکتورهای رشد را افزایش می دهد وسبب تقویت ریشه موها نیز می گردد. 


مقایسه سوزن و کارتریج اسکالپ سر و تاتو:

در مقایسه اسکالپ و تاتو، از آنجایی که این دستگاه پزشکی و کارتریج های آن به نسبت دستگاه تاتو و کارتریج هایش هزینه بسیار بالاتری دارد، متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از افراد با دستگاه تاتو اقدام به انجام اسکالپ می کنند و این امر علاوه بر کیفیت پایین کار می تواند سلامت شخص را به خطر بیاندازد پس حتما در انتخاب مرکزی که برای اسکالپ مراجعه می کنید دقت کافی داشته باشید که حتما از دستگاه آمیا برای انجام اسکالپ استفاده کنند. (یکی از ویژگی های بهترین مرکز اسکالپ سر، استفاده از سوزن و کارتریج های مناسب و استاندارد است) چرا که در حال حاضر تنها دستگاه دارای مجوز بهداشت در ایران برند آمیا است که شما می توانید با اطمینان کامل از بابت بحث سلامت و ایمنی، عمل اسکالپ موهایتان را انجام دهید. 

مسئله مهم دیگر این است که متاسفانه اکثر تاتوکاران این تصور را دارند که میکرواسکالپ سر همان تاتو هست تنها به این خاطر که در هر دو روش هدف ورود رنگدانه (یا همان رنگ مخصوص اسکالپ) به پوست است. در صورتیکه اسکالپ یک رشته در حوزه زیبایی است که بایستی با اصول و استانداردهای پزشکی انجام شود و تکنسین اسکالپ آشنایی با ساختار و آناتومی پوست داشته باشد. در واقع اسکالپ تلفیقی است از هنر و اصول پزشکی. به همین جهت تکنیسین علاوه بر داشتن دانش و تکنیک انجام کار بایستی یک نگاه زیبایی شناسی نیز داشته باشد و همچنین توانایی استفاده از جدیدترین تکنیک ها و لوازم حرفه ای و جدید فرآیند اسکالپ را داشته باشد. 
(علاوه بر این مسئله نکات مهم دیگری مانند استفاده از بهترین بی حسی اسکالپ سر و انجام مراقبت های بعد از اسکالپ سر نیز در کنار استفاده از بهترین وسایل و لوازم اسکالپ، اهمیت زیادی دارد)


سوزن و کارتریج اسکالپ


`

کارتریج های اسکالپ سر شرکت آمیا: 

کمپانی آمیا Amiea آلمان برای اولین بار نسبت به تولید کارتریج های یکبار مصرف اسکالپ اقدام نموده است. ساختار این کارتریج ها که به وسیله گاز اتیلن اکساید استریل شده اند، به گونه ای است که نفوذ دقیق و بهداشتی به داخل پوست را ممکن می سازند. این کارتریج ها به گونه ای هستند که سوزن اسکالپ در داخل آنها تعبیه شده است و با دارا بودن نوع خاصی از واشر ارتجاعی به نام ممبران مانع از ترشح و انتقال رنگ و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می گردد. 

توجه داشته باشید که در صورت ترشح رنگ و مایعات لنفی به داخل هندپیس، احتمال انتقال عفونت و ویروس های هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به شدت بالا خواهد رفت و این مسئله ممکن است موجب بروز برخی از عوارض اسکالپ سر شود. در صورتی که داخل کارتریج به جای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده کردید، بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به هیچ وجه ایمن نیست. نکته دیگر آنکه سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را در فرآیند میکرواسکالپ، به نحو مناسبی میسر می سازد. ضمنا هر یک از کارتریج های Hmiea دارای یک لات نامبر (Lot number) خاص می باشند تا در مواقع لزوم امکان ردیابی وجود داشته باشد. 


ویژگی های منحصر به فرد کارتریج های Amiea :

کارتریج های آمیا ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که برخی از این مزایا در حقیقت نشان دهنده برتری این محصول نسبت به سایر کارتریج های اسکالپ تولید شده توسط شرکت ها و برندهای تولید کننده لوازم اسکالپ سر است. از جمله این مزایا و ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای محفظه ایمنی جهت جلوگیری از بازگشت مواد و خون و لنف به داخل هندپیس
ساخته شده از مواد اولیه پزشکی  (Medical grade materials)
در اشکال مختلف جهت کاربردهای گوناگون
کمک به جریان خون (و حتی در موارد متعددی کمک رشد مجدد موهای سر)
انتقال سریع و ساده رنگ با توجه به طراحی کارتریج ها
امکان کنترل دقیق سوزن ها توسط هندپیس
ساخت کشور آلمان
مطابق با استانداردهای اروپا


کارتریج اسکالپ سر


سوزن اسکالپ یا کارتریج؟

 سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد. استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک سوزن برای یک فرد در چند جلسه می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. امروزه در دستگاه های میکروپیگمنتیشن به جای سوزن، از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود.

اما توجه داشته باشید که تنها استفاده از کارتریج به جای سوزن، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کارتریج استاندارد، استریل و ایزوله باشد تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس راه پیدا ننماید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، به این منظور امروزه در کارتریج های استاندارد از نوع خاصی از واشر های ارتجاعی به نام ممبران استفاده می شود و به این ترتیب نایعات لنفی، رنگدانه و یا مواد دیگر از طریق کارتریج به داخل هندپیس منتقل نمی گردد. در واقع یکی از برتری های فرآیند اسکالپ سر نسبت به تاتو سنتی استفاده از کارتریج های جدید و استاندارد بجای سوزن تاتو است.