روش جدید درمان طاسی سر

روش جدید درمان طاسی سر

طاسی سر یکی از معضلاتی است که حدود 40 درصد مردان در تمام دنیا به آن دچار هستند.علت اصلی ریزش موی شدید در مردان عوامل وارثتی و هورمونی است که به آن الگوی ریزش موی مردانه گفته می شود و معمولا از سنین 25 تا 30 سال آغاز می گردد.امروزه روش های درمانی مختلفی بر اساس نوع و شدت ریزش وجود دارد که می توان به وسیله آن ها اقدام به درمان طاسی سر نمود.از جمله این روش های می توان به کاشت مو ، ترمیم مو ،اسکالپ سر و... اشاره کرد.


آنچه که می بایست به آن توجه کرد این است که در حقیقت هنوز راه حل قطعی برای درمان ریزش آندروژنیک پیدا نشده است و درمان های موجود تنها روش های جایگزین برای درمان طاسی سر محسوب می شوند.مهم ترین روش ها عبارتند از:


1- درمان های دارویی (موقت و پر عارضه) :

درمان های دارویی در واقع سرعت روند ریزش مو و طاسی سر را کاهش می دهند. در میان انبوه داروهای موجود تنها دو دارو وجود دارد که تاثیر آن ها بر کاهش ریزش مو و حتی رویش موهای جدید به اثبات رسیده است. داروی فیناستراید و محلول ماینوکسیدیل.


هردو این داروها در کنار تاثیرات مثبتی که بر کاهش ریزش مو دارند دارای عوارض جانبی نیز هستند.اخیرا مطالعاتی انجام شده که نشان می دهد عوارضی که قرص فیناستراید بر هورمون ها و مشکلات جنسی مردان دارد ممکن است بسیار طولانی تر از تصورات قبلی و حتی دائمی باشد که این موضوع ریسک استفاده از این دارو را بالا می برد. ماینوکسیدیل هم هر چند عوارض طولانی و ماندگاری برای آن به اثبات نرسیده اما تاثیرات مثبت آن هم موقت بوده و بعد چند سال استفاده ریزش موها اجتناب ناپذیر خواهد بود.در این میان درمان های دیگری مانند مزوتراپی و PRP نیز به صورت گسترده تبلیغ می شود اما در واقع تاثیر چندانی بر ریزش موهای آندروژنیک ندارند و تنها ممکن است سرعت روند ریزش مو را کمتر نماید.


2- کاشت مو و ترمیم ( پر دردسر و گران قیمت ):

کاشت مو یکی از روش هایی است که برای درمان الگوی طاسی مردانه به کار می رود. در این روش موهایی را که در قسمت پشت و کناره های سر وجود دارد را برداشت و در منطقه جلو و بالای سر میک ارند.کاشت مو یک روش تهاجمی محسوب می شود و در کنار نتایج اولیه خوبی که دارد دارای عوارض زیادی نیز است.بجا ماندن جای بخیه در کاشت مو به روش FUT ، تراکم نسبتا کم موهای کاشته شده ، دوران نقاهت نسبتا طولانی ، هزینه زیاد و ... از جمله معایب کاشت مو محسوب می شوند. از طرف دیگر در صورتی که بانک موی قوی وجود نداشته باشد کاشت مو امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین افرادی که دارای بانک موی ضعیف در پشت سر هستند به سراغ روش دیگری می روند که همان ترمیم مو است.


در ترمیم مو ، از موهای طبیعی یا مصنوعی به شکل کلاه گیس برای پوشاندن سر استفاده می شود.اسم های متفاوتی برای این روش وجود دارد از جمله ترمیم مو و پروتز مو و..  پروتزهای جدید مو از یک لایه شبکه ای تشکیل شده اند که موهای مصنوعی روی آنها قرار می گیرد و ظاهری بسیار شبیه موهای واقعی دارند که این لایه توری مانند بوسیله نوعی چسب مخصوص گیاهی به سر می چسبد و دیگر نگرانی بابت کارهای روزمره مانند حمام یا حتی شنا در استخر وجود ندارد. اما این پروتزهای مو نیز معایب زیادی دارند. بدلیل عدم رفت و آمد هوا امکان ایجاد قارچ و بیماری های پوستی بسیار بالا می رود. همچنین در بسیاری مواقع چسب استفاده شده رقیق شده و می ریزد.مشکلات در مراقب و نگهداری این پروتزهای مو و همچنین بیماری پوستی که به طبع آن بوجود می آید در طولانی مدت باعث دلزدگی و کاهش علاقه به استفاده از آنها خواهد شد و بسیاری از متقاضیان پس از چند ماه استفاده از این پروتزها مجبور به کنار گذاشتن آنها می گردند.

اسکالپ سر


3- اسکالپ Scalp ( کم هزینه و کارآمد) :

اسکالپ سر یکی روش های نوین برای برطرف کردن و درمان طاسی سر محسوب می شود. در روش اسکالپ سر مویی کاشته نمی شود بلکه به وسیله کاشت رنگدانه های مخصوصی ، ظاهر مو روی پوست سر شبیه سازی می شود. از اسکالپ می توان برای سرهای کاملا طاس یا موهای کم پشت استفاده کرد تا ظاهری پر پشت را به مو بخشیده شود.در واقع مهم ترین مزیت این کار نسبت به روش کاشت مو عدم نیاز به بانک مو و دوران نقاهت می باشد.در این روش رنگدانه های مخصوصی به شکل بسیار نزدیک به هم توسط دستگاه های پیشرفته در عمق کمی از پوست تزریق می شود.از این روش برای از بین بردن اثرات جای بخیه باقی مانده از کاشت مو هم می توان استفاده نمود.


اسکالپ سر با تتو تفاوت دارد

بر خلاف تصور بسیاری از افراد مقایسه اسکالپ سر با تتو اشتباه می باشد؛ اسکالپ تفاوت های زیادی با تتو دارد. مهم ترین تفاوت این دو در این است که در روش اسکالپ رنگدانه ها در عمق بسیار کمی از پوست سر قرار می گیرند و از این نظر یک روش غیر دائمی به حساب می آید. پس از گذشت 6 ماه رنگدانه ها شروع به محو شدن می کنند و معمولا پس از یک یا دو سال تمام اثرات آن از بین می رود که میتوان با جلسات ترمیمی دوباره به حالت اول برگرداند. اما تتو یک روش دائمی و البته خطرناک است که اصلا توصیه نمی شود.


از طرف دیگر رنگدانه های اسکالپ سر مخصوص اینکار عرضه می شوند و کاملا ارگانیک هستند و با رنگ های تتو تفاوت زیادی دارند. دستگاه های این روش نیز مخصوص بوده و برخلات تتو ، دستگاه های پزشکی به حساب می آیند.


اسکالپ سر مزایای زیادی دارد از جمله :

✔ عمق نفوذ کم رنگدانه ها

✔ استفاده از رنگ و ابزار پزشکی

✔ دائمی نبودن نتایج

✔ نداشتن دوران نقاهت

✔ بدون درد و خونریزی شدید

✔ هزینه کمتر نسبت به کاشت مو

✔ ظاهر بسیار طبیعی

درمان طاسی سر


اسکالپ اسپرت چیست ؟

اسکالپ اسپرت نوعی از اسکالپ است که برای سرهای کاملا طاس انجام می شود که بسیار پرطرفدار شده و استایلی جدید بخصوص در کشورهای اروپایی و آمریکایی محسوب می شود. در زیر نمونه هایی از آن را مشاهده می کنید. این روش برای اولین در ایران توسط مرکز تخصصی اسکالپ مریم آیرملو پایه گذاری شد و از آن زمان تا کنون صدها نمونه درخشان در این مرکز انجام گرفته است که رضایت بالا متقاضیان را در پی داشته.


آیا اسکالپ برای خانم های دچار کم پشتی مو نیز قابل استفاده است ؟

روش اسکالپ سر به دلیل اینکه ظاهر موهای طبیعی را شبیه سازی می کند در خانم ها و حتی کودکان نیز قابل استفاده است.که نمونه هایی از آن را در این بخش مشاهده می نمایید.


مرکز تخصصی اسکالپ آیرملو با سال ها تجربه و همگام با آخرین متدهای روز دنیا ظاهر موهای از دست رفته شما را به شما باز خواهد گرداند. برای اطلاع بیشتر به صفحه اسکالپ سر و مقالات متعدد ما مراجعه نمایید.ضمنا می توانید جهت دریافت مشاوره های تخصصی تر به صورت حضوری یا تلفنی با ما در تماس باشید.