مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن چیست ؟

معایب و فوائد میکروپیگمنتیشن

 alt=

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن Micropigmentation یک تکنیک پزشکی پیشرفته است که برای ایجاد ظاهری بهتر در چهره ، ابرو ها ، موی سر و... به عنوان آرایشی نیمه دائمی و ایمن انجام می شود. در این فرآیند رنگدانه های معدنی و زیست سازگار با استفاده از دستگاهی دیجیتال به عمق مشخصی از پوست با حداقل آسیب به بافت پوستی تزریق می شود. این تکنیک علاوه بر کاربرد های زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.


فواید میکروپیگمنتیشن

1. با انجام این تکنیک به عنوان آرایش نیمه دائم، احتمالا زمان زیادی را در هنگام آرایش کردن صرفه جویی خواهید کرد. مثلا در مورد پیگمنتیشن ابرو شما وقت زیادی را صرف مداد کشیدن و سایه زدن می کنید و با انجام میکروپیگمنتیشن، این قسمت از آرایش به طور کامل حذف می شود.

2. میکروپیگمنتیشن برای کسانی که به لوازم آرایش حساسیت دارند بسیار کارساز است. همینطور برای کسانی که اختلالات حرکتی دارند و آرایش کردن برایشان دشوار است، گزینه مناسبی می باشد.

3. در این روش ابروها می توانند بر اساس ویژگی های صورت ما طراحی شوند. اگر این کار به گونه درست طراحی شده باشند و در مکان مناسب قرار بگیرند، می توانند به صورت جلوه بیشتری دهند. مثل کشیده تر نشان دادن صورت و درشت تر نشان دادن چشم ها.

4. یکی از فواید اسکالپ سر برای کسانی است که از ریزش ابرو و مو رنج می برند. این عمل به بازگرداندن حالت طبیعی ابروها کمک کرده و ریزش مو و ابرو را پنهان می کند.

5. پزشکان از اسکالپ سر برای درمان ضایعات و اسکارهای پوستی و جای سوختگی استفاده می کنند. برای مثال رنگ منطبق با پوست متقاضی را ساخته و در مکان هایی که به دلیل ماه گرفتگی یا جای بخیه تغییر رنگ داده و ناهمگون هستند کار می کنند.

6. میکروپیگمنتیشن عوارض کمتری مثل درد و خونریزی نسبت به تاتو دارد.


انواع میکروپیگمنتیشن


معایب میکروپیگمنتیشن

1. بیماری های عفونتی مثل کلوئید (زخم پف کرده)، هپاتیت و ایدز در کمین افرادی است که از آرایش های دائمی برای زیبایی استفاده می کنند. در روش میکروپیگمنتیشن ابرو یا اسکالپ سر از کارتریج و سوزن یکبار مصرف استفاده می شود. در نتیجه توجه داشته باشید که ابزار یکبار مصرف حتما تعویض شده باشند و بهداشت کامل رعایت شود.انتخاب مرکز معتبر اسکالپ سر سبب می شود شاهد چنین عوارش و مشکلاتی نباشیم.

2. مدل ابرویی که امروز انتخاب می کنید کاملا منطبق با مد امروز می باشد و زیبایی بسیاری نیز خواهد داشت. اما با گذشت زمان، تعریف های مد و زیبایی نیز تغییر پیدا کرده و مدل دیگری مد می شود و یکی از معایب میکروپیگمنتیشن (ابرو، خط لب،خط چشم و ...) این است که برگشت پذیری وجود ندارد. مثلا در گذشته ابروهای منظم و منسجم مد بوده ولی امروزه ابروهایی کاملا طبیعی و نامنظم استاندارد زیبایی را بدست آورده است.البته ماندگاری میکروپیگمنتیشن ابرو یا اسکالپ سر دائمی نبوده و پس از مدت زمانی از بین می رود که می توان بعد از آن برای انجام ترمیم مدل آن را تغییر داد.

3. این امکان وجود دارد که که در مراکز غیر معتبر از رنگ اسکالپ سر غیر استاندارد استفاده شود و این رنگ ها جذب بدن فرد شوند. همچنین خطر سرطان نیز در صورت استفاده از مواد غیر استاندارد ممکن است وجود داشته باشد که البته ثابت شده نیست. برخی از رنگ های اسکالپ سر موجود در بازار حاوی رنگ های صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو بوده اند که استفاده از این رنگ های غیر بهداشتی عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. در رنگ های بهداشتی و استاندارد به دلیل استفاده از مواد غیر سمی و طبیعی در مقایسه با رنگ هایی که حاوی فلزات سنگین هستند، ماندگاری کمتری دارند ، اما توجه داشته باشید که به دلیل ماندگاری بیشتر ممکن است گرفتار عوارض جبران ناپذیری شوید.بنابراین مواد اولیه به کار رفته در مراکز اسکالپ سر می بایست استاندارد و دارای مجوز باشند.

4. میکروپیگمنتیشن ابرو یا اسکالپ سر هم مثل تاتو ولی با شدت کمتر عملی دردناک می باشد. اگرچه در هنگام انجام این کار بی حسی موضعی اعمال می شود، ولی پس از برطرف شدن بی حسی تا مدتی احساس درد خفیفی خواهید داشت.

5. عوارضی مثل حساسیت های پوستی در فاصله زمان طولانی (از 5 تا 10 سال) بعد از انجام این کار در قسمتی که آرایش انجام شده است ممکن است به سراغ فرد می آیند و باعث ایجاد تورم و احساس خارش شود.

6. آرایش نیمه دائم در معرض هوا و اشعه ماورای بنفش و با در نظر گرفتن کیفیت مواد استفاده شده از 1 تا 5 سال دوام دارد و کم کم به سمت محو شدن پیش می رود.

7. بر اساس تحقیقاتی که در جوامع آمریکا انجام شده است، معمولا 30% افراد پس انجام میکروپیگمنتیشن ابرو یا اسکالپ سر پشیمان می شوند. در نتیجه از تصمیم خود اطمینان پیدا کنید ، زیرا پاک کردن رنگدانه ها به جلسات متعدد لیزر با طول موج های متفاوت نیاز دارد و رنگ پوست به طور کامل نیز به حالت اول برنمی گردد.

8. به دلیل اینکه میکروپیگمنتیشن پس از مدتی کم رنگ می شود، نیاز به تکرار و تزریق های مکرر دارد. تکرار خراش هایی که با دستگاه انجام می شود، در برخی از افراد و اغلب در تاج ابروی آن ها گوشت اضافه ایجاد می شود. به خصوص در افرادی که بدن آن ها کلوئید ساز است این مسئله بغرنج تر می شود. 

معایب میکروپیگمنتیشن


موضوع مهم در خصوص فواید و معایب میکروپیگمنتیشن و اسکالپ سر این است که باید این فرآیند توسط افراد ماهر و در مراکز معتبر انجام شود. بسیاری از مواردی که به عنوان معایب میکروپیگمنتیشن ذکر گردید به دلیل استفاده از ابزار نامناسب و در نبود تجربه و مهارت کافی میکروپیگمنتر اتفاق می افتد.

در حقیقت اگر در انتخاب مرکزی که می خواهید در آن میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر انجام دهید دقت کافی نمایید احتمال بوجود آمدن بسیاری از عوارض و معایب ذکر شده بسیار پایین خواهد بود و به طور کل این روش چه برای ابرو و یا اسکالپ سر روشی امن و کم ریسک محسوب می شود ، در صورتی که در یک مرکز حرفه ای و تخصصی اسکالپ سر و زیر نظر افراد متخصص این کار انجام گیرد.


مرکز تخصصی میکروپیگمتنش و اسکالپ سر مریم آیرملو با سال ها سابقه و اخذ گواهینامه های معتبر بین المللی آماده است تا با کیفیت ترین و بی خطرترین خدمات مربوط به اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن را در اختیار متقاضیان عزیز قرار دهد. جهت مشاوره تلفنی یا تعیین وقت با ما تماس بگیرید.