آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟

آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود؟

داشتن موهای پرپشت و کامل یکی از نکات کلیدی در چهره افراد محسوب می شود و هرگونه نقص و کم پشتی مو در ناحیه سر سبب تغییرات ظاهری منفی در افراد می شود. ریزش مو و طاسی سر پدیده ای است که به دلایل مختلف اعم از ژنتیک ، تغذیه نا مناسب و... به وجود می آید و به منظور درمان آن روش های مختلفی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. اسکالپ سر یا میکرو اسکالپ یکی از روش های پر طرفدار به منظور برطرف ساختن ظاهری این امر برای کسانی است که نمی توانند از سایر روش ها همچون کاشت مو استفاده نمایند.


اسکالپ سر چیست؟

این روش که با نام هایی همچون میکرو اسکالپ ، هاشور سر و... نیز شناخته می شود ، روشی است که با استفاده از دستگاه های مخصوص در مناطقی که سر دچار کم پشتی است هاشورهایی با استفاده از رنگ های مخصوص انجام می گیرد که ظاهر مناطق کم پشت را همچون سایر نواحی پر پشت می نماید.برای اطلاع بیشتر در زمینه نحوه انجام و جزییات این روش می توانید صفحه اسکالپ سر را مطالعه نمایید. اما ما در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از شایعات در خصوص ریزش مو پس از اسکالپ سر بپردازیم.در ادامه درباره این موضوع صحبت می نماییم.

ریزش مو بعد از اسکالپ سر


آیا روش اسکالپ سر برای پیاز مو مشکل ایجاد می نماید؟

با توجه به این که سوزن های مخصوصی که برای ایجاد هاشور در سر از آن استفاده می شود در لایه اولیه پوست نفوذ می کند ، می توان گفت هیچ مشکل و یا آسیبی را به پیاز و ریشه مو وارد نمی نماید. زیرا پیاز مو در لایه های پایین تر پوست قرار گرفته اند. بنابراین شایعه ایجاد آسیب به پیاز و ریشه مو با استفاده از این روش کذب می باشد. علاوه بر این نکته ای که در ارتباط با اسکالپ سر مطرح است این است که رنگندانه های تزریق شده در پوست مو با استفاده از این روش کاملا طبیعی و تطابق کامل با بدن فرد دارد.پس این روش آسیبی به موها و بدن فرد نخواهد زد.


البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد ، کلینیک اسکالپ سر می باشد. امروزه مراکز متعددی اقدام به انجام اسکالپ سر می نمایند که می بایست پیش از انتخاب آن ها از اعتبار و مجوز انجام اسکالپ در این مراکز اطمینان یافت. دستگاه ها و سوزن های به کار رفته در مراکز و کلینیک های معتبر اسکالپ سر همگی استریل و ایمن می باشند.علاوه بر این مواد اولیه اعم از رنگدانه های مورد استفاده در روش میکرو اسکالپ در این مراکز استاندارد و دارای مجوز می باشند.در صورتی که مراکز نا معتبر را برای انجام این کار انتخاب نمایید ، امکان ایجاد آسیب های جبران ناپذیر و عدم انجام اصولی آن را برای افراد شاهد هستیم.


بررسی آسیب های احتمالی و ریزش مو پس از اسکالپ سر

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد را پیش از انجام اسکالپ سر دچار سردرگمی می کند ، شایعه ریزش مو پس از این روش می باشد.لازم به ذکر است که پیش از واشکافی این موضوع می بایست به بررسی لایه های مختلف پوست بپردازیم.پوست انسان دارای 3 لایه مختلف در ناحیه سطح آن می باشد که به ترتیب عبارتند از لایه سطحی ، درم و میانی.اما ریشه مو در عمق بیشتری از پوست یعنی لایه هیپودرم قرار گرفته است. انجام اسکالپ مو و تزریق رنگدانه ها تنها در لایه سطحی پوست انجام می گیرد.پس شایعه ریزش مو پس از اسکالپ مو به طور کلی رد می شود.با توجه به اینکه در لایه سطحی پوست شاهد انجام گردش خود و رساندن مواد مغذی به فولیکول مو هستیم ، انجام میکرو اسکالپ می تواند تا حدودی تاثیر مثبت برای خونرسانی بهتر را صورت دهد.

اسکالپ سر


دردهای احتمالی بعد از اسکالپ مو

بر اساس شرایط فیزیکی هر فرد ، احتمال بروز درد در انجام هرگونه روش درمانی وجود دارد.با توجه به وجود گیرنده های عصبی که در لایه های پوست وجود دارد ، در هنگام فرو رفتن سوزن در لایه سطحی پوست این گیرنده های فرمان های درد را به مغز ارسال می نمایند و این موضوع کاملا طبیعی می باشد.البته این میزان درد بسیار کم می باشد و در کنار مواد بی حس کننده عملا فرد درد زیادی را متحمل نخواهد شد و تنها برخورد سوزن با سر احساس می شود.


با توجه به نکته های گفته شده می توان گفت اسکالپ سر هیچگونه عارضه خاصی برای ریشه مو های شما ندارد و سبب ریزش مو فرد نخواهد شد.این روش یکی از بهترین روش های پر پشت نمودن ظاهری مو برای افرادی است که دچار ریزش مو هستند.انتخاب یک کلینیک معتبر اسکالپ مو نکته مهمی است که می بایست پیش از انجام این روش درمانی مورد توجه قرار داد. مرکز تخصصی میکرو اسکالپ مو دکتر آیرملو آماده ارائه انواع خدمات اسکالپ سر با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و متد های روز دنیا برای شما عزیزان می باشد. جهت مشاوره و دریافت نوبت قبلی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.