مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

استفاده از روش های نیمه دائمی زیبایی به دلیل ایمنی، حداقل عوارض جانبی، نتایج طولانی مدت و طبیعی همچنان در حال افزایش محبوبیت است. میکروپیگمنتیشن یکی از این روش های زیباییست که کاربردهایی نظیر بهبود وضعیت پلک، از بین بردن لک ها، محو جای بخیه و پوشاندن نواقص در نواحی ابرو، لب و ریش دارد. مهمترین تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ در عمق بیشتر انجام میکروپیگمنتیشن می باشد و همچنین ماندگاری این روش بیشتر است. این روش شباهت های بسیاری با تاتو دارد اما در آن از رنگدانه های طبیعی و گیاهی استفاده می شود، درد کمتری دارد و یک روش نیمه دائمی می باشد. علاوه بر این روش انجام میکروپیگمنتیشن بدون درد بوده و عوارض و دوران نقاهت بسیار کمی دارد. از این روش در نواحی مختلفی مانند سر، ابروها، ریش، لب و خط چشم استفاده می شود که به دلیل ظرافت دستگاه های مورد استفاده نتیجه ای بسیار طبیعی را به همراه خواهد داشت.


مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن

بر خلاف گزینه های دیگر درمان زیبایی، استفاده از میکروپیگمنتیشن کاملاً بدون نیاز به جراحت و بریدگی پوست است، در عوض با استفاده از یک دستگاه دستی مجهز به یک سوزن فوق العاده نازک، رنگدانه طبیعی بر روی لایه بالایی پوست قرار می گیرد. به دلیل روش انجام متفاوت روند بهبود آرایش نیمه دائمی بطور قابل توجهی کوتاهتر از درمانهای جایگزین است، در حالی که در ناحیه درمان احتمالاً قرمزی جزئی، تورم، خارش، پوسته پوسته شدن و حساسیت به لمس ایجاد می شود. پس از انجام میکروپیگمنتیشن در هر ناحیه ای از بدن باید از این نواحی به خوبی مراقبت کنید تا به نتایج مطلوب برسید؛ به یاد داشته باشید روش انجام درمان 50٪ کار است و 50٪ باقی مانده به مراقبت های بعدی بستگی دارد.


مراقبت های عمومی پس از میکروپیگمنتیشن

چه از میکروپیگمنتیشن لب بهره گرفته باشید، چه سر، خط چشم یا ابرو، بعد از درمان عوارض جانبی مشابهی را تجربه خواهید کرد. به طور کلی مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن برای همه آنها از یک روند خاص پیروی می کند، البته توصیه های پزشک متخصص که با توجه به شرایط هر شخص گفته می شود در اولیت قرار دارد. هر فردی با سرعت متفاوتی بهبود می یابد، به این معنی که تعداد دقیق روزهایی که مشتریان بتوانند به روال عادی زندگی خود برگردند و این دستورالعمل ها را کنار بگذارند مشخص نیست. معمولاً توصیه می شود به مدت هفت تا ده روزه اجازه دهید تا پوست به طور طبیعی بهبود یابد و در صورت وجود تورم، حساسیت یا قرمزی ماندگار باید با پزشک خود تماس بگیرید. مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن عبارتند از:


1- روی محل تورم از بسته های سرد استفاده کنید.

اگرچه استفاده از یک بسته سرد در ناحیه درمان به طور کامل از عوارض جانبی میکروپیگمنتیشن جلوگیری نمی کند، اما به شما کمک می کند تا تورم را کاهش دهید. استفاده از بسته های بسیار سرد یخچالی بسیار بهتر از بته های یخی که باید در فریزر قرار گیرند می باشد زیرا خنک کردن پوست به طور موثر کار می کند، در حالی که یخ ممکن است به ناحیه درمان آسیب برساند.


2- از کندن پوسته ها و خارش ناحیه خودداری کنید.

اگر فقط یک توصیه را جدی میگیرید، هرگز نباید کندن زخم ها یا پوسته هاو خراشیدن ناحیه درمان را انجام دهید. وجود خارش در این منطقه طبیعی است، این نشان می دهد که بدن شما به طور طبیعی خود در حال بهبود می باشد. همچنین باید بگذارید پوسته ها به خواست خود بریزند، ایجاد اختلال در روند بهبود از طریق چیدن دلمه ها، خارش یا لایه برداری از پوست مرده نه تنها یک رنگدانه ناهموار ایجاد می کند بلکه خطر عفونت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. اگر اجازه دهید پوست به طور طبیعی بهبود یابد، دیگر جای زخمی نخواهید داشت.


3- از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

اکیداً توصیه می شود تا مدتی ناحیه تحت درمان را در معرض آفتاب قرار ندهید تا روند بهبودی کامل شود. همانطور که قبلاً ذکر شد ناحیه درمان از قبل نازک و حساس تر خواهد بود، بنابراین قرار گرفتن در معرض آفتاب فقط این مسئله را تشدید کرده و احتمال عوارض را افزایش می دهد. اگر میکروپیگمنتیشن ابرو یا خط چشم را انجام داده اید درصورتی که نیاز به حضور در فضای بیرون از منزل دارید حتما از عینک آفتابی بزرگ برای محافظت استفاده کنید. محافظت از ممیکروپیگمنتیشن لب ها تا حدی سخت تر است، یک کلاه لبه دار بزرگ ممکن است بتواند روی صورت سایه بیاندازد.


میکروپیگمنتیشن لب


4- ناحیه درمان را خشک نگه دارید.

اگرچه ممکن است کار دشواری باشد، اما سعی کنید تا آنجا که ممکن است ناحیه ای را که میکروپیگمنتیشن روی آن انجام داده اید در طول روند بهبود خشک نگه دارید. هنگام دوش گرفتن یا استحمام صورت خود را مستقیما با آب نشویید، در عوض مقدار کمی پاک کننده ملایم صورت را روی یک پنبه پنبه ای بمالید و صورت خود را تمیز کنید. از پاک کننده هایی که حاوی الکل، اسیدها یا مواد شیمیایی قوی هستند استفاده نکنید زیرا باعث سوزش ناحیه درمان می شود. اگر به طور تصادفی ناحیه درمان را خیس کردید، جای نگرانی نیست، به راحتی و با استفاده از دستمال تمیز یا پنبه محل را خیلی آرام خشک کنید.


5- از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید.

برای به حداکثر رساندن ماندگاری میکروپیگمنتیشن خود، سعی کنید از انجام هر نوع تمرین سنگین به مدت پنج تا ده روز پس از میکروپیگمنتیشن خودداری کنید، این مدت زمان بستگی به فرد و سرعت روند بهبود او دارد. ورزش های سبک مانند پیاده روی تا زمانی که عرق نکنید مجاز است؛ عرق پر از نمک است که باعث کمرنگ شدن رنگدانه در میکروپیگمنتیشن می شود.


6- روی یک بالش تمیز بخوابید.

هرچه اقدامات پیشگیرانه بیشتری برای جلوگیری از رسیدن باکتریها به ناحیه درمان و تمیزتر ماندن پوست خود انجام دهید، روند بهبود سریعتر خواهد بود. به همین دلیل در طول هفته اول یا حتی بیشتر، هر شب روی یک روبالشتی تمیز بخوابید. روبالشی ها یکی از بزرگترین عاملان پناه دادن به باکتری ها هستند، آنها به جای دفع آلودگی، تمام روغن، پوست مرده و باکتری های موجود در پوست و موهای شما را جذب می کنند.


7- از استفاده از محصولات آرایشی خودداری کنید.

در طول روند بهبودی، از هیچ گونه محصول آرایشی و بهداشتی در محل درمان استفاده نکنید، این شامل هر دو سری محصولات آرایش و مراقبت از پوست است. استفاده از لوازم آرایشی، مرطوب کننده ها، سرم ها یا هر نوع محصول روی پوست باعث ایجاد واکنش در برابر رنگدانه می شود و در نهایت باعث عفونت می شود.


8- حمام و دوش آب گرم را محدود کنید.

اگر بتوانید دوش آب گرم و حمام را به طور کامل در طول روند بهبودی بعد از میکروپیگمنتیشن حذف کنید ایده آل خواهد بود، اما در غیر این صورت مدت زمان را تا حد ممکن محدود کنید. هنگامی که یک دوره طولانی را در حمام بگذرانید، بخار روی قسمت درمان تأثیر می گذارد، بخار باعث تجمع رطوبت اضافی در سطح و همچنین تعریق می شود، هر دو روند بهبودی را طولانی می کنند و خطر عفونت را افزایش می دهند.