مزایا و معایب اسکالپ سر چیست؟

مزایا و معایب اسکالپ سر

داشتن موهایی پر پشت و شاداب آن چیزی است که همه افراد خواستار آن هستند. وجود چنین موهایی سبب بالا رفتن کیفیت ظاهری در افراد و همچنین زیبایی بیشتر می شود. پس افرادی که با کم پشتی مو و یا طاسی سر رو به رو هستند می بایست از روش های مختلفی از جمله کاشت مو ، اسکالپ سر و... استفاده نمایند.کاشت مو از روند درمانی طولانی برخوردار است و نتیجه آن می توان متفاوت باشد.افرادی که بانک موی مناسبی برای کاشت مو ندارند ، بهترین راهکار برای آن ها استفاده از روش اسکالپ سر می باشد.


اسکالپ سر یا میکرو اسکالپ چیست؟

خدمات اسکالپ سر یا در واقع خدمات میکرواسکالپ ، امروزه در حال گسترش محبوبیت نزد جوانان و بسیاری از مردم جهان است. چه کسانی که دچار ریزش مو و یا ابرو شده اند و چه کسانی که به دلایل دیگری مانند پوشش دادن زخم، اسکار، خال و یا موارد دیگر ، از تکنیک اسکالپ یا هاشور استفاده می کنند. معنی این روش هاشور زدن پوست سر می باشد که با استفاده از تزریق رنگدانه های طبیعی به زیر پوست صورت می گیرد.(انجام شبیه سازی رشد مو در کف سر)


میکرواسکالپ یک تکنیک زیبایی است که با رعایت اصول و استاندارد های پزشکی به منظور پوشش نواحی کم پشت سر به کار می رود. در این تکنیک رنگدانه ها یا پیگمنت های ارگانیک و گیاهی توسط یک دستگاه معتبر پزشکی در لایه سطحی پوست (اپیدرم) تزریق می شود. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که فولیکول و ریشه موها در لایه دوم و سوم پوست (درم و هایپو درم) قرار دارند و در این تکنیک سوزن به این لایه وارد نمی شود و در نتیجه یک تکنیک کاملا ایمن هست. در واقع تزریق این مواد در سطحی ترین ناحیه پوست سر صورت می گیرد.


همچنین در طی فرآیند اسکالپ به دلیل تکنیک ناپاژ و ورود سوزن به لایه سطحی پوست گردش و فاکتورهای رشد در پوست سر افزایش می یابد پس در نتیجه اسکالپ خود به نوعی یک تکنیک کمک درمانی محسوب می شود و در مواردی که فولیکول مو سالم باشد. این تکنیک حتی می تواند سبب تحریک و تقویت و رویش مجدد موها شود. 


سوزن های تزریق این دستگاه بسیار ریز هستند و انجام اسکالپ سر نیاز به دقت بسیار زیادی برای ایجاد ظاهر طبیعی دارد.این روش نسبت به سایر روش های همچون کاشت مو سرعت بالاتر و هزینه کمتری دارد و به همین دلیل جز روش های پر طرفدار محسوب می شود.بنابرای در صورتی که فردی به هر دلیلی نمی تواند از کاشت موی طبیعی بهره ببرد می تواند با استفاده از روش اسکالپ ظاهری با موهای پر پشت داشته باشد.


نمونه اسکالپ سر آقایان

توضیحاتی کوتاه در مورد مزایا و معایب اسکالپ:

همانطور که در بخش های مختلف و مقالات دیگر توضیح داده ایم تکنیک میکرواسکالپ دارای مزایای متعددی است و از طرف دیگر در برابر فوائد و مزایای مختلف این فرآیند، معایب آن بسیار ناچیز است. به همین سبب این فرآیند امروزه تبدیل به یکی از روش های استاندارد زیبایی شده و مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. 


به ویژه اینکه از میان روش های اسکالپ، تکنیک میکروپیگمنتیشن مزایای بیشتری نسبت به تکنیک قدیمی میکروبلیدینگ دارد. به همین جهت امروزه و با توجه به مقایسه میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ شرایط بهتر روش میکروپیگمنتیشن به خوبی مشخص می شود.  کسانی که جهت انجام میکرواسکالپ سر داوطلب می شوند، در ابتدا معاینات دقیقی بر روی ناحیه مورد نظر انجام شده و کلیه راهنمایی های لازم با توجه به شرایط پوست سر و میزان وسعت ریزش داده می شود از جمله: شرایط این فرآیند، تعداد جلسات مورد نیاز، هزینه اسکالپ و ...


اما از مهم ترین مزایا و فوائد اسکالپ و میکروپیگمنتیشن می توان به موارد مهمی اشاره کرد :

مزایای اسکالپ سر

✔ هزینه بسیار پایین تر نسبت به کاشت مو

✔ استفاده از سوزن و کارتریج مخصوص اسکالپ به صورت استریل و یکبارمصرف

✔ عدم وجود ریسک ابتلا به بیماری های عفونی ( در صورت انجام این کار در مراکز معتبر و بهداشتی)

✔ سرعت بسیار بالا

✔ عوارض بسیار محدود و ناچیز

✔ عدم نیاز به طی کردن دوران نقاهت

✔ عدم نیار به جراحی ، ایجاد خونریزی و یا هرگونه عمل تهاجمی

✔ برگشت پذیر بودن و دائمی نبودن نتایج که باعث می شود اگر از نتیجه راضی نبودید نگرانی نداشته باشید

✔ امکان تقویت مجدد رنگ در جلسات ترمیمی سالانه

✔ قابل انجام برای هرنوع پوست سر

✔ قابلیت انجام بر روی نوجوانان و حتی کودکان

✔ پوشاندن جای زخم یا بخیه روی سر و ابرو با کمترین زمان و هزینه

✔ بهره گیری از ابزار ها و وسایل بهداشتی و استریل از جمله سوزن و کاتریج یک بار مصرف (در مراکز معتبر و دارای استاندارد)

✔ احتمال ایجاد تحریک در فاکتور های رشد مو در نواحی تزریق و رشد مجدد موهای طبیعی در برخی از افراد

✔ و...


نمونه اسکالپ سر خانمها


معایب اسکالپ: 

هاشور سر یا تکنیک اسکالپ نیز همانند هر روش و یا فرآیند زیباسازی پوست و مو می تواند عوارض خود را به همراه داشته باشد. اصولا در دنیای علوم بهداشت و پزشکی هیچ فرآیند یا عملی را نمی توانید پیدا کنید که دارای هیچ گونه عوارض جانبی نباشد. از عمل های جراحی سنگین گرفته تا مصرف داروها. حتی مصرف برخی مواد ارگانیک و طبیعی نیز می تواند عوارضی را در بدن انسان - هر چند کوتاه مدت و بسیار محدود - ایجاد کند. اما نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که معایب و یا عوارض اسکالپ و میکروپیگمنتیشن بسیار محدود است و عوارض اسکالپ عموما در مقایسه با مزایای فراوانی که این فرآیند دارد، بسیار محدود و تقریبا ناچیز است. (همین مسئله را هم می توان جزو مزایای اسکالپ نام برد)


به همین جهت شاید اگر بخواهیم از آنچه که تحت عنوان عوارض یا معایب تکنیک اسکالپ و میکروپیگمنتیشن خوانده می شود، نام ببریم می توان به مواردی زیر اشاره کرد :

معایب اسکالپ سر

• احتمال بروز حساسیت های خفیف بر روی برخی پوست ها(قبل از انجام این روش تست های لازم گرفته می شود)

• دائمی نبودن نتایج (البته برای برخی افراد این مورد حتی مزیت محسوب می شود). ماندگاری اسکالپ سر ، 3 تا 5 سال می باشد و سالی یکبار نیاز به ترمیم دارد.

• احتمال ایجاد شوره در هفته اول پس از انجام اسکالپ

• در صورت قرارگیری بیش از حد در معرض تابش مستقیم نور آفتاب احتمال کم رنگ شدن اسکالپ سر وجود دارد.

• کم رنگ شدن و تغییر رنگ اسکالپ در صورت عدم استفاده از کاتریج های استاندارد


به صورت کلی اسکالپ سر یک تکنیک بسیار کم ریسک و بی ضرر است که مزایای زیادی دارد و امتحان کردن آن هیچ ضرری را متوجه شما نخواهد نمود.فراگیر شدن این روش و درصد بالای رضایت مشتریان ما نیز این موضوع را کاملا تصدیق می نماید.آن چه که درباره این روش زیبایی مطرح است انجام صحیح آن توسط متخصصین و با استفاده از دستگاه های مجهز و بهداشتی می باشد. این موارد در صورت عدم رعایت امکان بروز عوارض گوناگونی را با خود به همراه خواهند داشت. بنابراین در هنگام تصمیم انجام اسکالپ سر می بایست پیش از هر چیز به مرکز و کلینیک اسکالپ سر دارای مجوز دقت گردد.


نکته مهم دیگری که باید درباره این روش به آن اشاره شود ، تفاوت اسکالپ سر با تتو می باشد . در این روش شاهد هیچ یک از عوارش تتو نخواهیم بود.

به طور خلاصه و کلی مزایا و معایب انجام اسکالپ را به صورت زیر می توان خلاصه کرد :

انجام اسکالپ چه مزایایی دارد ؟

همانطور که حتما می دانید اسکالپ سر روشی است که بوسیله آن مناطقی از سر که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند را ترمیم کرده و ظاهر آن را بگونه ای تغییر می دهیم که به نظر برسد موهای فرد بسیار پرپشت است. اما روش های مختلفی برای پر پشتی موها ممکن است وجود داشته داشته و سوال اینجاست که مزایای اسکالپ چیست ؟

1- اسکالپ نسبت به کاشت مو بسیار کم هزینه تر است

2- انجام اسکالپ نیاز به هیچ گونه بیهوشی، عمل جراحی و .. ندارد

3- یک روش کاملا برگشت پذیر است. یعنی درصورت پشیمان شدن خیالتان راحت است که پس از چند ماه اثرات آن محو می شود

4- نداشتن عوارض جدی

5- بدون نیاز به دوران نقاهت (همان روز انجام اسکالپ هم می توانید به محل کار خود بازگردید)

6- ظاهری بسیار طبیعی و غیرقابل تشخیص


اسکالپ سر چه معایبی دارد ؟

هر عمل زیبایی ممکن است عوارض ناخواسته ای در پی داشته باشد.اما اسکالپ سر به دلیل اینکه یک عمل جراحی محسوب نمیشود عوارض بسیار ناچیزی دارد مانند ایجاد حساسیت به رنگ های ارگانیک که بسیار نادر بوده و قبل از انجام نیز تست های لازم گرفته می شود.موردی بعدی موقتی بودن آن است که از البته از نظر برخی مزیت نیز محسوب می شود.امکان ایجاد شور و خارش در هفته اول نیز از جمله عوارض محدود و ناچیزی است که احتمال دارد مشاهده شود.


در پایان شایان ذکر است که مراقبت های بعد از اسکالپ سر نقش مهمی در ماندگاری کیفیت این روش دارد و در صورت رعایت آن ها شاهد یکی از بهترین روش های زیبایی برای افرادی که دچار کم پشتی مو هستند خواهیم بود.مرکز تخصصی اسکالپ مریم آیرملو از جمله با سابقه ترین مراکز ایران محسوب می شود که به دلیل تخصص بالا ، استفاده از مواد درجه یک و کاملا ارگانیک و همچنین بروزرسانی منظم دستگاه ها و جایگزینی ابزار قدیمی با دستگاه های مدرن توانسته رضایت حداکثری مراجعان خود را بدست آورد.حتما جهت مشاوره با متخصصان مرکز تماس حاصل نمایید.