مراقبت های بعد از اسکالپ سر

مراقبت های بعد از اسکالپ سر

حتما درباره روش اسکالپ سر و کارهایی که باید پس از انجام این روش درمانی انجام بدهیم مطالبی دیده و شنیده اید. یکی از مهم ترین مسائلی که افراد پس از انجام این روش باید به آن دقت داشته باشند، مراقبت های بعد از اسکالپ سر می باشد. اما پیش از آنکه در ارتباط با مراقبت های بعد از اسکالپ سز توضیحاتی ارائه دهیم، به طور مختصر درباره این روش درمانی توضیحاتی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد:


اسکالپ سر چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده اسکالپ سر را تعریف کنیم این فرآیند عبارت است از نوعی هاشور زدن و یا تاتوی مدرن که با استفاده از دستگاه های مخصوص اسکالپ، رنگ های طبیعی به زیر لایه های پوست سر یا صورت تزریق می شود. به این ترتیب بسیاری از اشکالات از جمله طاسی و کمبود تارهای مو (به دلیل ریزش و کم پشت شدن موهای سر یا ابرو)، کمبود مژه ها، وجود خال یا ماه گرفتگی، خشکی لب ها و یا موارد دیگر را براحتی پوشش داده و آثار چنین مشکلاتی را تا حد زیادی برطرف کرد.


اسکالپ سر، روشی نیازمند به مراقبت

این امر به ویژه برای خانم ها بسیار اهمیت دارد و به زیبایی هر چه بیشتر آن ها کمک می کند. از آنجایی که اسکالپ سر فرآیندی است مهم و حساس که با پوست افراد به طور مستقیم ارتباط دارد، لذا جهت حفظ نتایج و ماندگاری آن و همچنین پیشگیری از بروز هر گونه مشکل و عارضه در آینده، بهتر است که مراقبت های پس از اسکالپ سر و کارهایی که متخصص مربوطه (پیگمنتر) توصیه می کند، به دقت انجام شوند. انجام دقیق دستورالعمل های توصیه شده توسط پیگمنتر پس از پایان جلسات اسکالپ سر، به دوام و ماندگاری میکروپیگمنتیشن که جدیدترین و بهترین روش هاشور سر و یا اسکالپ است کمک می کند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم نمود.

مراقبت های بعد از اسکالپ سر


دلایل نیاز به انجام مراقبت های پس از اسکالپ سر

همانطور که می دانید پوست بدن انسان بسیار حساس است. به خصوص زمانی که هر عمل جراحی و حتی فرآیندهایی نسبتا ساده مانند پیگمنت (میکرواسکالپ سر) بر روی آن صورت می گیرد. در واقع هر چه با لایه های عمیق تر پوست و مو سر و کار داشته باشیم، این حساسیت ها نیز بیشتر می شود. به همین جهت مراقبت از پوست و مو و رعایت بسیاری از نکات بهداشتی و پیشگیری های لازم در این زمینه بعد از انجام اسکالپ سر و یا میکروپگمنتیشن به سلامت خود افراد در درجه اول کمک می کند. به خصوص افرادی که دارای پوستی حساس و مستعد آسیب می باشند.


از طرف دیگر پس از انجام چند جلسه اسکالپ سر ، به راستی حیف است که با عدم رعایت نکاتی بسیار ساده اثرات این فرآیند را به خطر بیندازید و به این ترتیب زحمات پیگمنتر و همچنین خودتان از دست برود. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که علاقه مند هستید که برای شما خدمات اسکالپ سر صورت بگیرد، به این نکات توجه کنید و نکات توصیه شده را یک به یک رعایت کنید. در نظر داشته باشید کلیه موارد پس از انجام اسکالپ سر توسط مشاورین کلینیک دکتر آیرملو به شما عزیزان توضیح داده خواهد شد.


مهم ترین موارد مراقبت پس از اسکالپ سر عبارتند از:

1.تا 72 ساعت بعد از انجام اسکالپ سر از استحمام و خیس شن سر خودداری کنید. بعد از گذشت این زمان تا زمان جلسه ترمیم، می توانید از شامپو بچه جهت شستشوی سر استفاده کنید.

2.داشتن پوسته ریزی و شوره سر از همان روز انجام اسکالپ سر تا 10 روز طبیعی می باشد که این موضوع جز انگشت شمار عوارض اسکالپ سر است، ولی در صورتی که بعد از 10 روز پوست چرب باشد یا شوره و پوسته ریزی ادامه داشته باشد، هفته دوم از شامپوی مخصوص پوست چرب استفاده شود. (چنانچه با وجود استفاده از شامپوی مخصوص پوست چرب پوسته ریزی تا 5 روز کنترل نشد، حتما با کلینیک مورد نظر، جهت درمان دارویی و یا بررسی بیشتر تماس گرفته شود).

3.از رنگ کردن مو تا سه هفته بعد از اسکالپ سر خودداری کنید.

4.از رفتن به استخر، سونا و جکوزی تا دو هفته اول پس از انجام این روش خودداری کنید.

5.از ورزش های سنگین همچون بدنسازی تا یک هفته بعد از انجام اسکالپ سر خودداری نمایید.

6.در هنگام استحمام (پس از گذشت 72 ساعت) از آب ولرم و جهت خشک کردن موها از سشوار با باد ملایم و نه بسیار گرم استفاده شود.

اسکالپ سر

7.هنگام شانه کردن این کار را به صورت ملایم انجام دهید بطوری که شانه به کف سر برخورد ننماید.

8. پمادهایی که برای شما در صورت نیاز تجویز می شود نباید بیش از حد مجاز استفاده گردد. (در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص میزان استفاده حتما با پیگمنتر خود در این زمینه مشورت کنید)

9.از ایستادن در برابر نور خورشید به خصوص طی هفته های اولیه پس از انجام اسکالپ سر - به ویژه در فصل های بهار و تابستان - جدا خودداری کنید.


لطفا توجه داشته باشید که در هفته های نخست تزریق پیگمنت های اسکالپ سر (رنگ های اسکالپ که زیر پوست تزریق شده اند)، همچنان کمی وضعیت آن ها حساس است. بنابراین چه بهتر که با رعایت دستورالعمل های ذکر شده در جهت مراقبت های پس از اسکالپ سر بتوانید نتایج این فرآیند را به خوبی تا سال ها حفظ کنید.


کلینیک ایرانا، مرکز تخصصی اسکالپ با استفاده از کادری مجرب، بهترین محیط کاملا استریل و بهترین تجهیزات پیشرفته جهت کلیه خدمات اسکالپ سر و میکروپیگمنتیشن در خدمت شماست. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این روش می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.